دومین قسمت مستند «حدیث سرو» درباره زندگانی و احوال علامه طباطبایی فیلسوف و مفسر بزرگ شیعه، یکشنبه 23 آبان به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

حدیث سرو سهی در شبکه افق
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین قسمت مستند «حدیث سرو» با موضوع زندگانی و سیره علمی و اخلاقی علامه طباطبایی، به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

در این فیلم برخی شاگردان علامه و نیز بزرگان حوزوی و اساتید فلسفه، در مورد عظمت علمی و عرفانی او سخن می‌گویند.

همچنین بخش‌هایی از زندگانی علامه به صورت نمایشی به تصویر کشیده شده و قسمت‌هایی از مراحل مختلف سیر علمی و اخلاقی او هم از زبان خودش روایت می‌شود.

علامه محمد حسین طباطبایی در مورد دوران نوجوانی خود می‌گوید: «در اوایل تحصیل که به صرف و نحو اشتغال داشتم، علاقه زیادی به ادامه تحصیل نداشتم و از این رو هرچه می‌خواندم، نمی‌فهمیدم و چهار سال به همین نحو گذراندم. پس از آن یک باره عنایت خدایی دامنگیرم شده عوضم کرد و در خود یک نوع شیفتگی و بیتابی نسبت به تحصیل کمال، حس نمودم. به طوری که از همان روز تا پایان ایام تحصیل که تقریباً هفده سال طول کشید، هرگز نسبت به تعلیم و تفکر درک خستگی و دلسردی نکردم و زشت و زیبای جهان را فراموش نموده و تلخ و شیرین حوادث، برابر می‌پنداشتم».

تحصیل در نجف اشرف، بازگشت به تبریز و مهاجرت به قم، مراحل بعدی زندگانی او را تشکیل می‌دهند؛ هانری کوربن فیلسوف بزرگ اروپایی نیز چندی بعد به ایران و شهر قم مسافرت کرد و دیدارهایی با علامه داشت.

دومین قسمت مجموعه مستند «حدیث سرو» را می‌توانید یکشنبه 23 آبان ساعت های 18:00 و 22:30 از شبکه افق ببینید.

ساعت 6:30 روز دوشنبه هم برای پخش تکرار این فیلم در نظر گرفته شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار