فرماندار بیرجند آموزش فنی و حرفه ای را راهگشای حل مشکل بیکاری و اشتغال دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛فرماندار شهرستان بیرجند در بازدید از مرکز فنی و حرفه ای برادران بیرجند گفت: برای افزایش درآمد و توسعه اقتصادی شهرستان،آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز منطقه ضروری است.

ناصری به خشکسالی های پی در پی و کم رونق شدن بخش کشاورزی و دامداری در استان اشاره کرد و افزود:لازم است در برنامه های توسعه نگاهی به اشتغال های جدید برای کسب در آمد مردم منطقه داشته باشیم و این امر از طریق آموزش های فنی و حرفه ای میسر می شود.

وی گفت: در گذشته وجود منابع مالی و ثروت‌های طبیعی عامل توسعه‌ هر کشور شناخته می‌شد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، نیروی انسانی ماهر عامل پیشرفت محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت فنی و حرفه‌ای در تربیت نیروی انسانی ماهر مؤثراست،افزود: جامعه هر روز به مهارت جدیدی نیاز دارد که در این زمینه باید مراکز فنی و حرفه‌ای متناسب با نیازهای هر منطقه آموزش ارائه دهند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در این بازدید نیز با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه آموزش فنی و حرفه ای گفت: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه شتاب دهی به فرایند تولید، امری حیاتی است.

خوشآیند افزود: از ضرورتها و الزامات نظام آموزش برای ایجاد مهارت های لازم،سرمایه انسانی است و در این میان آموزشهای فنی و حرفه ای تلفیقی است از علم ، فن و هنر و نقش بسیار مهمی در تأمین نیروی انسانی کارآمد ایفا می کند.

وی با بیان اینکه تا کنون آموزشهای مهارتی به 3 هزار و 363 نفر از متقاضیان در بخش های مختلف ارائه شده است،گفت: این افراد در قالب 236 دوره آموزشی در بخش های مختلف اقتصادی،آموزش های مهارتی را فرا گرفته اند.

در این بازدید رئیس مرکز فنی و حرفه ای برادران بیرجند با اشاره به وظایف آموزش فنی و حرفه ای افزود: آموزش های مهارتی در شهرستان بیرجند از طریق 4 مرکز ثابت دولتی و 49 آموزشگاه آزاد در بخش خصوصی به متقاضیان ارائه می شود.

دانش به اقدامات انجام گرفته در راستای توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی و متولیان بخش خصوصی، انعقاد قرارداد و همکاری با مراکز دانشگاهی و علمی و ارائه خدمات به روستاییان و مرز نشینان در قالب تیم های سیار از جمله اقدامات اجرایی جهت توسعه کمی و کیفی آموزشهای مهارتی در شهرستان بیرجند است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.