نیروهای عراقی سومین مرحله از عملیات آزادسازی محور غربی شهر موصل را آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الاتجاه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نیروهای بسیج مردمی و گروه های مقاومت عراق سومین مرحله از عملیات آزادسازی محور غربی شهر موصل را آغاز کردند.

از سوی دیگر، سپهبد رائد شاکر جودت، فرمانده پلیس فدرال عراق، از آمادگی نیروهای پلیس برای حمله به بخش جنوبی شهر موصل پس از آزادسازی همه مناطق محور جنوب این شهر خبر داد.

یگان های پلیس فدرال عراق همه مناطق اطراف محور جنوب موصل را که مساحت آن بالغ بر 1846 کیلومتر مربع است آزاد کرده اند.

وی افزود: نیروهای عراقی از زمان آغاز عملیات موسوم به  "قادمون یا نینوى"( ای نینوا ما می آییم)  94 روستا را آزاد کرده اند و حدود 935 تروریست را کشته‌اند.

سپهبد جودت همچنین تأکید کرد، نیروهایش در تدارک حمله به جنوب خود شهر موصل هستند.

پلیس فدرال عراق، وابسته به وزارت کشور، به آزادسازی محور جنوب غربی شهر موصل که دو مقر اصلی داعش یعنی شوره و حمام العلیل در آن قرار دارد، مکلف شده بود، این نیروها نیز توانستند این دو منطقه را آزاد کنند و عناصر داعشی را از آنجا بیرون برانند.

شبکه تلویزیونی العالم نیز گزارش داد نیروهای عراقی با ادامه دادن به پیشروی در جبهه موصل، محله کرکوکلی را آزاد و در محله های بکر و عدن پیشروی کردند. 

خبرنگار این شبکه اعلام کرد: نیروهای مشترک عراقی در بیست و چهار ساعت اخیر به پیروزی های چشمگیری در جبهه موصل دست یافتند. نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق محله کرکوکلی در شرق موصل را به طور کامل آزاد کردند. 

در جنوب موصل نیز نیروهای عراقی شرکت کننده در عملیات علیه داعش به فرودگاه موصل نزدیک شده اند و اکنون کمتر از ده کیلومتر با این فرودگاه فاصله دارند. 

در محور جنوب شرق نیز نیروهای ارتش عراق موفق شدند وارد محله های انتصار، جدیده المبدی، شیما، سلام ، یونس سبعاوی شوند و به عملیات پاکسازی خیابان ها و ساختمان ها در این مناطق ادامه می دهند. 

نیروهای عراقی همچنین روستای نعمانیه و منطقه باستانی نمرود در شمال «الزاب الکبیر» را آزاد کردند. گروه داعش آسیب زیادی به آثار باستانی این منطقه که به 13 قرن پیش از میلاد باز می گردد وارد کرده است. 

در جنوب موصل نیز فرماندهی پلیس فدرال عراق از آزادسازی کامل محور جنوبی نینوا به مساحت 1850 کیلومتر مربع خبر داد. در غرب موصل نیز نیروهای بسیج مردمی به عملیات بازرسی و پاکسازی روستاهای آزاد شده و کنترل جاده ها و ساختن استحکامات ادامه می دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار