رییس شورای سیاستگذاری حزب‌الله لبنان گفت: متأسفانه امروز، منطقه جهان اسلام، درگیر افراط و تروریسم است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید ابراهیم امین‌السید رییس شورای سیاستگذاری حزب‌الله لبنان، صبح امروز در همایش بین المللی بحران های ژئوپولتیک جهان اسلام، در سخنانی اظهار داشت: متأسفانه امروز، منطقه جهان اسلام، درگیر افراط و تروریسم است.

امین السید اضافه کرد: کشور‌های عربی و اسلامی، جنگ‌ها و آشوب‌های بی‌سابقه‌ای را شاهد هستند که ناشی از تجاوز دشمنان اسلام از جمله آمریکا، رژیم سعودی و برخی کشور‌های دیگر علیه ما و کشورهای منطقه است. آن‌ها به دنبال مسلح کردن گروه‌های تروریستی هستند که هدف آن‌ها نابودی اسلام است.

وی افزود: آمریکا و هم پیمانانش، با حمایت همه‌جانبه از گروه‌های تروریستی منطقه را ناامن کرده‌اند.

رییس شورای سیاستگذاری حزب‌الله لبنان در پایان تصریح کرد: محور غربی - عربی با حضور ترکیه، عربستان و برخی کشورهای غربی مثل فرانسه، اقدام به تروریسم‌پروری در منطقه کرده‌اند.

امین‌السید افزود: تروریسم فعلی در عراق، سوریه، مصر و شمال آفریقا و تمامی منطقه می‌بایست نابود شود و انشاءالله ما در لبنان نیز تا نابودی کامل این گروه‌های تروریستی از پای نخواهیم نشست.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت خطرها علیه منطقه، نیازمند استراتژی مرکبی هستیم و این موارد، شامل حمایت مالی از گروه‌های مقاومت در فلسطین و سوریه است.

رییس شورای سیاستگذاری حزب‌الله لبنان تصریح کرد: حمایت همه‌جانبه نظامی، مالی و فرهنگی از گروه‌های مقاومت و فلسطینی و حمایت از محور مقاومت سوریه و سایر کشور‌های منطقه و جهان اسلام می‌تواند اهداف دشمنان اسلام را خنثی کند.

وی با بیان اینکه دشمنان جهان اسلام برای ضربه زدن به مقاومت و مسلمانان اهدافی را دنبال می‌کنند عنوان کرد: آن‌ها برای تجزیه کشورها به مناطق کوچکتر تلاش‌ می‌کنند و کشور‌های حامی مقاومت را هدف قرار داده‌اند و با دادن چراغ سبز به دشمن صهیونیستی به دنبال این هستند که آن‌ها نقشه‌های خود را برای از بین بردن فلسطین طراحی کنند که در رأس این کشورها ایالات متحده، رژیم سعودی، ترکیه و برخی کشورهای خلیج فارس قرار دارند و آن‌ها می‌خواهند کشور‌‌های مختلفی از قبیل لیبی، سوریه، عراق، یمن، بحرین و برخی کشور‌ها را هدف قرار بدهند.

امین‌السید افزود: تعامل نخبگان دانشگاهی و وحدت فرهنگی منطقه، از راه‌های مقابله با اندیشه تکفیر و تروریسم است.

وی افزود: وهابیت، جریانی خارج از اسلام است و ارتباطی با اهل سنت ندارد، لذا موجب عذاب و بحران تمامی اسلام و مسلمین شده است.

امین السید در پایان عنوان کرد: تروریسم در عراق، مصر،، سوریه، لبنان و یمن باید شکست بخورد و در عراق شکست خواهد خورد همچنان که در لبنان، تروریست‌ها را شکست دادیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار