بجنورد؛

کمک بیش از هفت میلیاردی خیران برای مسکن نیازمندان

در سال جاری خیران بیش از هفت میلیارد ریال برای مسکن نیازمندان کمک کردند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرکل کمیته امداد استان با بیان این که کمک ها جمع آوری شده در قالب طرح رضوان ، صدقات و زکات برای ساخت منازل مددجویان هزینه شده است، گفت : نبود سرپناه مناسب یکی از دغدغه های مهم خانواده های محروم این استان است و در سال جاری این نهاد افزون بر سه میلیارد ریال کمک خیران در قالب طرح رضوان را صرف ساخت منازل مددجویان کرده است.

عباس اهرابی افزود: اهدای زمین، تعمیرات مسکن مددجویان، کمک های نقدی، تامین مصالح ساختمانی، خرید مسکن شهری و روستایی مددجویان از جمله طرح های اجرایی است .

وی خاطر نشان کرد : خیران شهرستان اسفراین با جمع آوری افزون بر ۷۵۰ میلیون ریال بیشترین کمک و بعد از آن شهرستان بجنورد رتبه دوم این طرح را به خود اختصاص داده است.

وی روستای محروم دالنجان کردیه از توابع شهرستان فاروج را یکی از محروم ترین روستاهای استان برشمرد و گفت : تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و اعتبارات تضمینی ساخت منازل مسکونی مقاوم در این روستا از سال ۹۲ با کمک خیران، آغاز شده و تاکنون ۴۰ واحد مسکونی برای این خانواده ها ساخته شده است.

مدیر کل کمیته امدادخاطر نشان کرد : این روستا دارای ۸۰ خانوار است که نیمی از آن مددجوی کمیته امداد و نیمی نیز اقشار آسیب پذیر هستند.

گفتنی است : هم اکنون بیش از ۶۳۷ خانواده دارای یتیم و محسنین نیازمند احداث و مرمت،تعمیر وبازسازی مسکن هستند.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.