اراک؛

شاخص کیفیت 24 ساعت گذشته هوای اراک همچنان ناسالم

کیفیت هوای اراک با سنجش شاخص 24 ساعت گذشته عدد 115 را نشان می دهد که در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بر اساس گزارش مرکز پایش کیفیت هوای اراک ساعت 8 صبح  امروز دوشنبه  میزان غلظت ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوای کلانشهر اراک 32 را نشان می داد این نشان از ادامه دار بودن روند کاهش الودگی هوا در این استان است.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی به این نکته هم اشاره کرد که میانگین شاخص کیفیت 24 ساعت هوای اراک عدد 115 را نشان می دهد که این وضعیت در شرایط هوای ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار دارد . 
وی وارونگی دما و پایداری آن را علت افزایش ریزگردها دانست و به شهروندان اراکی توصیه کرد تنها در شرایط ضروری از منزل  خارج شوند.

 کارنامی افزود: اراک به دلیل همجواری با تالاب کویری میقان، با تهدید چشمه های تولید غبار نمکی و ایجاد ریزگرد با منشاء محلی در کنار گرد و غبارهای وارداتی از سمت غرب و کشور عراق مواجه است.

در دو روز گذشته هم کیفیت هوای اراک در وضعیت ناسالم برای گروه هایس حساس قرار داشت .

انتهای پیام/ ف
برچسب ها: اراک ، محیط زیست ، ناسالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۵
چرا دبیرستانی ها و دانشگاهی ها را تعطیل نمیکنید رییس سلامت و وزارت بهداشت که میگید نگران دبیرستای ها نباشید دوام میاورند }بدانید شما با تعطیل نکردن به جان هزاران هزار بچه لطمه میزنید واقعا شما ها فکر میکنید ما اهنیم وریه نداریم نفس نمیکشیم واقعا متاسفم