رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این دانشگاه سعی بر سرمایه گذاری در حوزه پژوهش و فناوری دارد و در همین راستا اقدام به راه اندازی آزمایشگاه غربالگری اختلالات متابولیک نوزادان کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز در مراسم بهره برداری از فاز اول انتقال فناوری روش های آنالیز غربالگری آلاینده های غذایی و راه اندازی آزمایشگاه غربالگری اختلالات متابولیک نوزادان در دانشکده داروسازی این دانشگاه با اشاره به اقدامات این دانشگاه در جهت ارتقای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: سرمایه گذاری در حوزه فناوری و پیشگیری از بیماری ها یکی از اولویت های اصلی این دانشگاه است و این دو طرح در همین راستا با حمایت معاونت علمی و فناوری و سازمان غذا و دارو شروع شده است. 
 
وی بیان کرد: بر اساس سیاستهای ابلاغی رهبری معظم ایشان به امنیت سلامت غذایی تاکید ویژه ای دارند که امروز مردم از سلامت غذا گلایه هایی کرده‌اند. 
 
پیوندی ادامه داد: یک مرکز ملی برای کنترل مواد غذایی در کشور برای آرامش روانی مردم فراهم می شود که در همین راستا با مراکز امنیت غذایی اتریش، هلند و انگلیس ارتباط خوبی داریم و قرار است در آذر ماه یک تفاهم نامه ای با مرکز امنیت غذایی مجارستان با هدف انتقال دانش و تکنولوژی به کشور برای سلامت غذایی انجام شود. 
 
وی یادآور شد: معاونت علمی و فناوری و سازمان غذا و دارو کمک بزرگی به کاهش دغدغه های مردم در نظام سلامت و در نظام غذا دارند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: از هر 4 هزار نوزاد یک نفر به بیماری های متابولیک مبتلا است و همین امر سبب تحمیل هزینه های زیادی به کشور می شود که با تشخیص زود هنگام این بیماری ها 90 درصد کاهش پیدا می کند. 
 
پیوندی با بیان اینکه با استقرار شرکت های دانش بنیان در این دانشگاه که با کمک معاونت علمی و فناوری انجام شده، افزود: 34 نوع بیماری متابولیک در نوزادان با یک قطره خون کف پا نوزادان انجام می‌شود که سرمایه گذاری در حوزه پژوهش و فناوری است زیرا اگر این مقوله در دانشگاه از اعتبار دانشگاه کاهش می یابد. 
 
وی ادامه داد: پژوهش باید بر مبنای نیاز مردم و صنعت باشد و در همین راستا انتظارت زیادی از دانشگاه شهید بهشتی می یابد. 
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این دانشگاه مراکز تحقیقاتی را تجمیع و به پژوهشکده‌های کوچک تر تبدیل شده و در طرح نظام سلامت تعداد شرکت های دانش بنیان از دو شرکت به 36 و یک مرکز رشد این دانشگاه به 4 عدد در حوزه های مختلف مولکولی، پیشگیری، علوم فکر صورت گرفته است و مراکز تحقیقاتی از 66 عدد به 80 عدد تبدیل یافته است. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.