کرمان؛

معرفی زمین‌های خالی رها شده به ستاد اجرایی

مسئول گشت ویژه پسماندهای شهرداری کرمان گفت: زمین‌های خالی بلاصاحب به سبب زباله ریز بودن یکی از معضلات اصلی شهر محسوب می‌شوند که باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ زهرا شعاعی افزود : به مالکان زمین‌های خالی رها شده در محدوده شهر کرمان با نصب پارچه به مدت 10 روز در محل ملک اخطار داده می شود تا ملک خود را تعیین تکلیف کنند، درغیر این صورت با هماهنگی واحدهای حقوقی مناطق، زمین‌ به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) معرفی و توسط قانون ستاد اجرایی تعیین تکلیف می شوند.

وی با اشاره به برخی قوانین مدیریت پسماند، اظهار داشت : طبق ماده 8 قانون پسماند، مبحث 4 مقررات ملی ساختمان و شیوه نامه نگهداری موقت زباله ماده 8 قانون پسماند، مجتمع‌های مسکونی باید مکانی را تحت عنوان نگهداری موقت زباله داشته باشند.

شعاعی با بیان اینکه برخی مجتمع‌های مسکونی چهارچرخ مخصوص نگهداری موقت زباله دارند و برخی دیگر آن را تهیه نکرده‌اند، گفت: همه مجتمع‌ها باید برای تحویل زباله خود چهارچرخ تهیه کنند و طبق قانون چهارچرخ‌های مذکور باید داخل مجتمع قرار داده شوند.

وی تصریح کرد: ساکنان مجتمع‌های مسکونی باید زباله‌های خود را از ساعت 9 شب به بعد داخل چهارچرخ‌ ها قرار دهند تا توسط خودروهای حمل زباله جمع آوری شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح عدم جمع آوری زباله در طول روز در شهر کرمان، تصریح کرد: در این خصوص علاوه بر فرهنگ سازی و نصب بنر در نقاط مختلف شهر، تراکت آموزشی چاپ و در محلات مختلف مناطق چهارگانه شهر کرمان به ویژه محلات پرزباله توزیع شده است.

شعاعی از توزیع 100 هزار تراکت آموزشی در منطقه یک، 150 هزار در منطقه دو و 50 هزار تراکت در منطقه چهار شهری کرمان خبر داد و افزود: تعداد 100 هزار تراکت نیز در منطقه دو شهری توزیع می‌شود.

وی با اشاره به قانون ماده 16 مدیریت پسماند و جریمه افراد متخلف که در طول روز زباله خود را بیرون قرار دهند، تصریح کرد: در مناطق یک و سه که فرهنگ سازی انجام و تراکت آموزشی توزیع شده است، در صورت مشاهده تخلف از سوی شهروندان، متخلفان اعمال قانون و جریمه می‌شوند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: معرفی ، زمین ، شهرداری ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار