سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراق از آغاز مرحله سوم عملیات آزادسازی مناطق غرب موصل به سمت مرکز شهر تلعفر و فرودگاه این شهر خبر داد.

آغاز مرحله سوم عملیات آزادسازی مناطق غرب موصل
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، "احمد الاسدی"، سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراق از ساکنان مناطقی که در اشغال گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش است خواست با همه امکانات خود از نیروهای بسیج مردمی حمایت و آنان را برای انجام دادن ماموریت نظامی خود یاری کنند. 

احمد الاسدی در گفتگوی اختصاصی تلفنی از بغداد با شبکه تلویزیونی المنار گفت: «بامداد امروز نیروی بسیج مردمی مرحله سوم عملیات آزادسازی نینوا را در محور غربی آغاز کرد. این مرحله با گذشت هشت روز از پایان مرحله دوم عملیات آغاز شد. طی این مدت نیروهای بسیج مردمی همه مناطق آزادشده را پاکسازی و تله های انفجاری و بمب ها را خنثی و امنیت جاده ها را برقرار کردند و استحکامات و خاکریزها و کانال های مورد نیاز را برای دفاع از مناطق آزادشده ایجاد کردند و کمک های لازم را به ساکنان مناطق آزاد شده ارائه کردند. اکثر ساکنان این مناطق ترجیح دادند در روستاهایشان باقی بمانند. امروز مرحله سوم عملیات آغاز شد و نیروهای بسیج مردمی پیشروی به سمت غرب خط لوله «لاین» را که از جنوب به سمت شمال کشیده شده است، شروع کردند. هدف ما آزادسازی شمار دیگری از روستاهای منطقه و رسیدن به فرودگاه تلعفر است.»

الاسدی در پاسخ به این سوال که آیا هدف این مرحله از عملیات، آزادسازی تلعفر است یا عملیات مراحل دیگری نیز خواهد داشت؟ گفت: «منطقه ای که نیروی بسیج مردمی در آن عملیات انجام می دهد به علل مختلف اهمیت زیادی دارد زیرا تنها خط انتقال تدارکات بین موصل و مرزهای عراق و سوریه از این منطقه می گذرد و این جاده تنها مسیر تدارکاتی نیروهای داعش مستقر در موصل است. عملیات نیروی بسیج مردمی در منطقه ای بسیار گسترده صورت می گیرد. این منطقه حدود 14 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که تاکنون 1400 کیلومتر مربع آن آزاد شده است. به نظر من عملیات در مراحل مختلفی اجرا خواهد شد و شامل آزادسازی شهرستان الحضر و مناطق بعاج و القیروان و فرودگاه تلعفر و در نهایت شهر تلعفر خواهد بود.»


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار