یک روزنامه چینی نوشت در صورتی که آمریکا وارد جنگ تجاری با چین شود، این کشور به اقدامات متقابل دست خواهد زد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، یک روزنامه وابسته به حزب کمونیست چین – حزب حاکم این کشور – در مطلبی نوشت در صورتی که دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – جنگ تمام عیار تجاری با پکن به راه بیاندازد، اشتباهی بزرگ را مرتکب شده است.

دونالد ترامپ در تبلیغات ریاست جمهوری بارها به چین حمله کرد و تعهد داد برای واردات از این کشور 45 درصد تعرفه مالیاتی وضع خواهد کرد.

وی در یک سخنرانی گفته بود: "هنگامی که آن‌ها (چینی‌ها) این (تعرفه‌های مالیاتی) را ببینند، به تقلبشان پایان خواهند داد." وی همچنین پکن را "بزرگ‌ترین دزد در تمام تاریخ" خوانده بود.

با این‌حال، روزنامه چینی وابسته به دولت "گلوبال تایمز" از این اقدامات به عنوان اشتباهی بزرگ یاد کرد. در این روزنامه آمده است: "در صورتی که ترامپ قرارداد تجاری بین چین و آمریکا را لغو کند، بسیاری از صنایع آمریکا نابود خواهند شد. در نهایت، رئیس جمهور جدید آمریکا به دلیل ناآگاهی‌ و بی‌کفایتی‌اش مورد سرزنش قرار خواهد گرفت." این روزنامه همچنین نوشت اعمال مالیات 45 درصدی از جانب آمریکا، اقدامات متقابل چین را به دنبال خواهد داشت.

این روزنامه اقدامات متقابل چین را اینگونه توضیح داد: "سفارش‌ها از جانب چین برای خرید هواپیماهای مسافربری بوئینگ لغو خواهد شد و در عوض، چین از شرکت اروپایی ایرباس خرید خواهد کرد. فروش محصولات آمریکایی مانند خودروها و تلفن‌هوشمند همراه آیفون در چین با کاهش بی‌سابقه مواجه خواهد شد. فروش محصولاتی مانند دانه سویا و ذرت آمریکایی نیز در چین ممنوع خواهد شد. چین همچنین تعداد دانشجویانش در آمریکا را محدود خواهد کرد." با این‌حال، وزارت خارجه چین از ادبیات دیپلماتیک برای هشدار به ترامپ استفاده کرده است.

"لو کانگ" – سخنگوی وزارت خارجه چین – هفته گذشته گفت: "من تصور می‌کنم در صورتی که هر سیاست‌مدار آمریکایی منافع کشورش را در اولویت قرار دهد، سیاست‌هایی را اتخاذ خواهد کرد که به همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان چین و آمریکا کمک کند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار