همزمان با برگزاری سومین کنگره بین المللی «عهد مع الحسین (ع)»، کارگاه هنری هنرمندان برجسته تجسمی کشور (ایران و عراق) در مسجد کوفه برگزار شد.

به گزارش خبرنگارحوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛به مناسبت نزدیک شدن به اربعین حسینی و همزمان با برگزاری سومین کنگره بین المللی علمی فرهنگی هنری «عهد مع الحسین (ع)»، کارگاه بین المللی از سوی انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس از 22 آبان در داخل مسجد کوفه شهر نجف برگزار شد.

امین صافی زاده یکی از اعضای برگزاری این رویداد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جزئیات این کارگاه بیان کرد: در مسجد کوفه کارگاهی با حضور هنرمندان به نامی چون حسن روح الامین، حسن قورچاییان، عبدالحمید قدیریان و هنرمندانی از کشور عراق برگزار شد.

وی تصریح کرد: در بخشی از این  کارگاه بین المللی  آثاری در قالب حجم  از دوره های گذشته جشنواره مقاومت از آرشیو به نمایش گذاشته شد، کارهایی که به جهت پرداختن به موضوع مقاومت با اربعین حسینی به شکلی مرتبط بودند.

صافی زاده با اشاره به کارگاه‌هایی که با حضور هنرمندان به نام ایرانی و چند هنرمند عراقی برگزار شد اظهار کرد: در بخش دیگر کارگاه هایی در قالب نقاشی، پوستر و کاریکاتور برگزار شد و پس از آن آثار به دست آمده در بخش دیگری به صورت مجزا به نمایش درآمد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این برنامه که با مشارکت سازمان‌های داخلی و خارجی همچون حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تدارک دیده شد، در 22 و 23 آبان در فضایی خارج از نگارخانه ها و  روی پشت بام مسجد کوفه برگزار شد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار