جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر رتبه نخست نشر کتب فنی و مهندسی و علوم پایه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مراسم رونمایی از شش عنوان کتاب که عصر امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد مجتبی آهنگر معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر بیان کرد: ما در سال گذشته حدود 57 عنوان کتاب را چاپ کردیم و جهاد دانشگاهی واحد امیرکبیر رتبه یک را در زمینه نشر کتب فنی و مهندسی و علوم پایه در بین جهاد دانشگاهی کشور کسب کرده است.

وی اظهار داشت: امسال تاکنون موفق شده ایم 17 عنوان کتاب را به چاپ اول رسانده و 22 عنوان کتاب را تجدید چاپ کنیم. همچنین 10 عنوان کتاب نیز در دست چاپ است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد امیرکبیر افزود: کیفیت خوب کتب منتشر شده، محتوا و سرعت عمل در چاپ از اهداف ما در جهاد دانشگاهی این دانشگاه است.

ورسه ای رییس جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: در امر نشر کتاب نیز شرکت های گوناگونی مانند جنرال مکانیک و قرارگاه های خاتم الانبیا (قرب قائم ، قرب کربلا ، نیرو گستر) از ما حمایت کرده است.

در ادامه این مراسم هدایتی مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی بیان کرد: از طریق کتاب می توان با اندیشه های صاحبان قلم ارتباط برقرار کرد. قرن چهارم هجری نهضت ترجمه در تمدن اسلامی شکل گرفت. همچنین باید سرانه مطالعاتی را افزایش دهیم. بنابراین توانستیم در میان جوانان به خصوص نخبگان در زمینه مطالعاتی انگیزش ایجاد کنیم.

گفتنی است؛ در این مراسم از 2 جلد کتاب نوشته پروفسور بهرام رضایی با عنوان تکنولوژی خردایش، جلد 1 و 2 کتاب نوشته یونس علیزاده با نام های استاتیک و طراحی اجزای ماشین و یک جلد کتاب با عنوان تکنیک های نوین در طراحی و ساخت و ساز تونل نوشته محسن هدایتی فر و یک جلد کتاب با عنوان مهندسی منسوجات تالیف گروه تکنولوژی نساجی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر رونمایی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار