ساخت اولین دستگاه تحریک الکترونیکی مغز در دانشگاه امیرکبیر

محققان دانشگاه امیرکبیر موفق به دستگاه تحریک الکترونیکی مغز برای اولین بار در کشور شدند.

فرزاد توحیدخواه محقق دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این دستگاه دستگاه تحریک الکتریکی مغز  برای درمان بالینی و تحقیقات شناختی در سال های اخیر مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ساخت این دستگاه با حمایت ستاد علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ساخته شد که دو نمونه از این دستگاه با رعایت استاندارهای بین‌المللی ساخته شده است.

محقق این دانشگاه اضافه کرد: با ساخت این دستگاه قادر به تولید جریانهای DC برای انجام طرحهای تحقیقاتی هستیم.

توحیدخواه با بیان اینکه ساخت این دستگاه‌ توانسته نیازهای محققان را در در زمینه مطالعات مغزی در نظر بگیرد، تصریح کرد: دستگاه تحریک الکترونیکی مغز قابلیت اتصال به رایانه را دارد و از این رو بدون هیچ عوارضی برای درمان بیماری‌هایی مانند پارکینسون، آلزایمر و افسردگی استفاده می‌شود و می‌تواند روی تقویت حافظه هم تأثیر بگذارد.

این محقق دانشگاه امیرکبیر گفت: تمامی آزمایش‌های انسانی برای این دستگاه‌ها انجام شده است که در کشورهایی مانند اسپانیا، آمریکا و آلمان  نیز ساخته شده است.

وی در خصوص هزینه این دستگاه بیان کرد: قیمت تمام شده این دستگاه حدود 20 میلیون تومان ارزیابی شده است.

محقق دانشگاه امیرکبیر یادآورشد: نسل دوم این دستگاه با هدف تمرکز بر روی مغز در دست تهیه است و نمونه صنعتی این دستگاه ساخته شده و در آستانه تجاری‌سازی است.
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مونا عبدالملكي
۱۳:۵۰ ۳۰ دی ۱۳۹۵
سلام و تبريك بابت اين گام عظيم در صنعت پزشكي كشورمون. ميخواستم بپرسم اين دستگاه ميتونه روي بيمار هيدروسفال كه لرزش دست داره تاثير بزاره؟ لطفا جواب بديد . ممنون
آخرین اخبار