آبادان؛

صدور۱۸۰ هزار ویزا توسط دفاتر کنسولگری عراق در خوزستان

تاکنون ۱۸۰ هزار ویزا در دفاتر کنسولگری عراق در استان خوزستان صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛چگینی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه در جریان بازدید از مرز شلمچه با غیر قابل توصیف خواندن مجاهدتهای همه افراد اعم از مردم و مسئولان در مرز شلمچه گفت: به منظور بررسی اوصاع دفاتر صدور ویزا در خوزستان به این استان سفر کردم. البته مشکلاتی در دفتر اهواز وجود داشت که با سرکنسول عراق در خوزستان در این باره صحبتهای لازم انجام شد.

علی چگینی  با اشاره به فعالیت شبانه روزی نیروهای حج و زیارت افزود: برخی مشکلات جزئی دفاتر برطرف شده است و دفاتر در زمینه  صدور روادید خوب کار می کنند. مشکلات بسیار کم شده، نمی گویم صفر است اما به دلیل اهتمام شبانه روزی موجود، مشکل حاد و غیرقابل حلی وجود ندارد.

وی گفت: به زائران توصیه می کنیم که به فکر خروج بدون ویزا از مرزها نباشند. امکان صدور و دریافت ویزای معتبر در دفاتر پیش بینی شده در سطح استان وجود دارد که می توانند در اسرع وقت ویزای خود را دریافت کنند.

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه افزود: خروج بدون ویزا از مرزها خطراتی همچون دستگیری افراد را در پی دارد و سبب می شود تا سفر آرام و معنوی آنان به تلخی و ناخوشایندی منجر شود.

چگینی گفت: تلاشهایی که در شلمچه توسط منطقه آزاد اروند برای ارائه خدمات به زائران اربعین فراهم شده بسیار خوب و قابل تقدیر است.

وی با پرشور خواندن فضای حاکم بر موکب های مردمی در کنار خدمات دولتی قابل ارائه به زائران افزود: افراد زیادی عاشقانه به این حوزه ورود کردند، آستین ها را بالا زدند و در کمال آرامش و یا شور و حال وصف ناپذیری به ارائه خدمات به زائران می پردازند.

چگینی گفت: در زمان حاضر کار صدور ویزا در دفاتر سیر نزولی یافته، صدور ویزا به روز و تقریبا به صفر رسیده، اکثر افراد روادیدشان را دریافت کردنده اند اما همچنان منتظریم تا زائران از مرزها و استانهای دیگر وارد شده تا در صورت لزوم در جهت صدور روادید برای آنها اقدام کنیم، آمادگی ۱۰۰ در صدی در این رابطه وجود دارد.

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه افزود: با توجه به همکاری خوب میان طرف ایرانی و عراقی، سعی شده تا کسی بدون روادید نماند و مشکلی نیز پیش نیاید. متاسفانه چندین نفر که بدون داشتن ویزا قصد ورود به عراق را داشتند دستگیر شده اند و به این ترتیب برای همه ایجاد دردسر شده که البته از مرز شلمچه نبوده است.

به گفته وی، چنین موضوعاتی هم برای مسئولان ایجاد دردسر می کند و هم نگرانی های امنیتی را چند برابر می کند. با توجه به شرایط عراق به هیچ وجه توصیه نمی کنیم که کسی بدون گذرنامه از مرز عبور کند.

 چگینی با بیان اینکه بسیاری از اتباع خارجی از قبل ویزاهای خود را دریافت کرده اند، افزود: برخی ها آمار دو بار ورود گرفته اند که به این ترتیب آمار بالایی را نشان می دهد، البته نمی توان گفت همگی آنها به قصد زیارت و شرکت در راهپیمایی اربعین بوده است زیرا تعداد زیادی از زائران پاکستانی، آذری و یا افغانی هستند که به قصد زیارت امام رضا آمده بودند اما در ایران به دلیل آنکه تحت تاثیر این فضای معنوی قرار گرفتند، متقاضی سفر به عراق برای شرکت در اربعین حسینی نیز شده اند.

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه گفت: البته مشکلاتی هم برای صدور دوباره ویزا برای آنان داریم اما برای حل آن هم پیش بینی های لازم انجام شده است.

چگینی افزود: طرف عراقی نیز بسیار از این خدمات ابراز رضایت می کند اما نگرانی دارند که برخی ها حدود و ضوابط عراق از جمله در اختیار نداشتن ویزا و یا ورود قانونی به عراق را رعایت نکنند، البته درصد این افراد بسیار کم  است اما همین تعداد کم می توانند نگرانی بزرگی را ایجاد کنند.

وی گفت: همکاری مقامات عراقی به طور ۱۰۰ درصدی و کامل بوده است و در هیچ یک از سطوح مشکلی وجود نداشته است و انتظار می رود آئین امسال نسبت به سال گذشته با موفقیت بیشتری برگزار شود.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.