کرمان؛

طرح پایش آنتی بیوتیک در گوشت مرغ و برخورد با موارد تخلف

طرح پایش آنتی بیوتیک در گوشت مرغ بصورت دقیق در حال اجرا است و در صورت مشاهده موارد تخلف با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دکتر حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت : با توجه به اینکه یکی از وظایف دامپزشکی تضمین سلامت گوشت مصرفی جامعه می باشد، بر همین اساس این اداره کل ،کار نظارت بر عدماستفاده ازداروهای آنتی بیوتیک غیرمجازو رعایت دوره پرهیز از مصرف دارو را قبل از کشتار،در دستور کارخود قرار داده است .

وی اظهار داشت : طرح پایش آنتی بیوتیک در گوشت مرغ در حال انجام می باشد که در 7 ماهه اول سالجاری نزدیک به 182 نمونه اخذ گردیده که با توجه به آزمایشهای صورت گرفته بر روی نمونه ها فقط تعداد 13 مورد نمونه حاوی آنتی بیوتیک اعلام و افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی شدند.

دکتر رشیدی در ادامه ضمن اعلام اینکه نمونه های فوق از شهرستانهای سیرجان،بم، بردسیر، زرند،شهربابک، کرمان و رفسنجان جمع آوری و به آزمایشگاه مرجع و منطقه ای این اداره کل ارسال شده که بصورت دقیق بر روی نمونه های فوق آزمایشات لازم صورت گرفته است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان شیرخام و گوشت مرغ را مشمول این طرح عنوان کرد و افزود: در همین راستا، نمونه گیری از فرآورده های مذکور حسب مورد بصورت ماهیانه و طی برنامه زمانبندی فصلی انجام می شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: پایش ، آنتی بیوتیک ، مرغ ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار