سرپرست شبکه دامپزشکی کوهبنان گفت:دوره آموزشی برای آشنایی دامداران با تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو و راه‌های پیشگیری از آن برگزار شد.

دوره آموزشی ترویجی برای آشنایی دامداران با بیماری کریمه کونگوبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهدی قاسمی‌کیا سرپرست شبکه دامپزشکی کوهبنان گفت: کلاس آموزشی ترویجی برای آشنایی با بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو و همچنین راه‌های پیشگیری از آن با همکاری مرکز بهداشت و جهاد کشاورزی در این شهرستان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه بیماری خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو یک بیماری حاد و مشترک بین انسان و دام  است ، افزود: این بیماری در انسان علائمی شامل تب، سردرد شدید، درد عضلانی و در نهایت خونریزی از مخاط و زیر پوست ایجاد کرده و در 30 درصد موارد منجر به مرگ می‌شود و از راه‌هایی نظیر گزش کنه‌ های خون‌خوار، تماس با احشاء و خون دام آلوده منتقل می‌شود.

قاسمی‌کیا  با بیان اینکه افرادی که در تماس با دام ، شامل دامداران، توزیع‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی، سلاخان قصابان در معرض خطر ابتلای به این بیماری هستند، خاطر نشان کرد: باید این قشر از دست‌کش و لباس خاص استفاده کنند و در صورت مشاهده هرگونه علامت سریعا به کارشناسان این شبکه مراجعه کنند. 

وی تصریح کرد: در این کلاس روش‌های انتقال و پیشگیری از بیماری نظیر ضرورت ذبح دام در کشتارگاه و استفاده از وسایل ایمنی مانند کلاه، عینک، ماسک، روپوش، پیش‌بند، دستکش و چکمه در هنگام ذبح ضرورت جلوگیری از ورود دام قاچاق، ضد عفونی و سمپاشی جایگاه نگهداری دام و حمام ضد کنه دام‌ها و غیره توضیحاتی ارائه شد.

قاسمی‌کیا از دامداران خواست با شبکه دامپزشکی کوهبنان همکاری لازم را داشته باشند و تلفن 33494401 آماده پاسخگویی به شهروندان به‌صورت تمام وقت است و کارشناسان نیز تمام وقت در خدمت همشهریان برای پاسخگویی هستند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: دامپزشکی ، اموزشی ، ترویجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار