مشهد؛

نقش موثر خانه احزاب در تسهیل کارکردها

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی،بر ایفای نقش موثر خانه ی احزاب در تسهیل کارکردها و افزایش ضریب نفوذ تشکل ها تاکید کرد.

نقش موثر خانه احزاب در تسهیل کارکردها و افزایش ضریب نفوذ تشکل هابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد حسینی در  نشست مسئولان و نمایندگان احزاب استان اظهار کرد: این مجموعه، همگرایی و وفاق اجتماعی احزاب و جریان های مختلف را در پرتو منافع ملی گسترش خواهد داد.

وی افزود: احزاب در جامعه دارای کارکردهای متعددی هستند که حلقه ی واسط بودن بین دولت و مردم، یکی از آنهاست؛ از طریق آن ها، دیدگاه های مردم تئوریزه و به دولت انتقال داده می شود.

حسینی ادامه داد: از سوی دیگر سیاست های دولت،از طریق خانه ی احزاب به مردم انتقال داده و باعث کاهش فاصله ی دولت و مردم می شود و سرمایه ی اجتماعی افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: کارکرد دیگر احزاب، نظارت بر دولت و صاحبان قدرت است تا از این طریق صاحبان قدرت از قدرتشان سوء استفاده نکنند و در جهت اصلاح و توسعه حرکت کنند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، افزایش مشارکت نظامند مردم در نظام حقوقی و دولتی را از دیگر کارکردهای احزاب دانست و خاطر نشان کرد: احزاب از دل شکاف های اجتماعی، مشکلات و نیازهای جامعه را شناسایی و آنها را به نظام، دولت و حکومت انتقال می دهند و عملاً مشارکت نظامند را رقم می زنند.

حسینی گفت: احزاب همچنین با این کارکرد موجب تقویت نظام های دولتی می شوند و تضادهای دولت – ملت را کاهش می دهند و درنهایت دولت را در مسیر تحقق توسعه ی پایدار و همه جانبه کمک و تقویت می کنند.

وی افزود: احزاب همچنین موجب نشاط سیاسی، اتحاد و اعتماد اجتماعی، مشروعیت بخشی به نظام، افزایش مشارکت مردمی و در مجموع موجب سرعت بخشی به روند رشد و پیشرفت جامعه می شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: تشکیل خانه احزاب در استان، این کارکردهای حزبی را از سوی جناح های متعدد اصول گرا، اصلاح طلب، استقلالیون و اعتدالیون بالا می برد و روند آن را تسهیل میکند و ضریب نفوذ احزاب را در راستای تحقق کارکردهای حزبی افزایش می دهد.

 حسینی یاداور شد: با همکاری خوب احزاب از همه جریان های پذیرفته شده ی داخل نظام جمهوری اسلامی؛ با خانه ی احزاب، این آثار وکارکردها بیش از پیش محقق شود.

گفتنی است؛ دراین جلسه با برگزاری انتخابات، هفت نفر از احزاب اصلاح طلب برای شورای مرکزی خانه احزاب انتخاب شدند و طی دیروز و امروز نیز طی انتخابات آزاد، جریان احزاب اصول گرا و مستقلین و اعتدالیون نیز اعضاء شورای مرکزی خود را انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام/ 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.