عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تجاری‌های خطی دارای معضلات متعدد در شهر هستند و از طرفی نیز هزینه‌های زیادی نیز برای شهر دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌اصغر نخعی‌راد در خصوص تجاری‌های خطی در سطح شهر مشهد اظهار کرد: تجاری‌های خطی برای شهر هزینه بسیار بالایی دارند.

وی افزود: متأسفانه تجاری‌های خطی سبب ترافیک بیش از حد، افزایش آلودگی هوا و عدم رفاه شهروندان می‌شود در حالی که با احداث یک مجتمع تجاری دارای پارکینگ دیگر چنین مشکلاتی به وجود نمی‌آید.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با امنیتی که تجاری‌های خطی در سطح شهر مشهد ایجاد می‌کنند، گفت: من این نکته را قبول دارم که این تجاری‌ها امنیت را افزایش می‌دهند اما چرا ما باید برای امنیت این مقدار هزینه کنیم در حالی که می‌توان با استخدام چند مأمور کل یک خیابان را امن کرد و شاهد ترافیک و آلودگی نبود.

نخعی راد تصریح کرد: متأسفانه هزینه بهره‌برداری دائم از تجاری‌های سطح شهر مشهد در گذشته بسیار پایین بوده برای نمونه در حالی که هر متر تجاری یک واحد تا 30 میلیون به فروش می‌رسیده هزینه تجاری دائم آن تنها یک میلیون تومان برای هر متر بوده است.

وی ادامه داد: اما امروز اگر فردی در هر جایی مغازه دارد و به دنبال دریافت تجاری دائم است باید 50 درصد هزینه سرقفلی را با نظر کارشناسی رسمی دادگستری بپردازد که با این مهم زیان کمتری به شهر وارد می‌شود.

انتهای پیام//ف ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.