مشهد؛

برخورد با 22 هزار و 325 تخلف زیست محیطی در مشهد

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد از برخورد با 22 هزار و 325 تخلف زیست محیطی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

برخورد با 22 هزار و 325 تخلف زیست محیطی در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد پذیرا  گفت: متاسفانه به دلیل پایداری هوا و از طرفی وجود منابع آلاینده، هوای شهر مشهد در شرایط ناسالم قرار دارد که این معضل در نیمه دوم سال شدت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید سازوکارهایی برای کاهش آلودگی هوای شهر اتخاذ کرد، افزود: متاسفانه امروز استفاده از خودروهای شخصی تک‌سرنشین در سطح شهر افزایش پیدا کرده که این پدیده به عنوان عامل اصلی افزایش آلودگی هوا معرفی شده است.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: در این بین تعداد خودورهای فرسوده کم نیست لذا قطعا باید برنامه‌ریزی زیرساختی برای حذف این خودروها انجام داد اما شهرداری مشهد نیز با راه‌اندازی گشت‌های کنترل آلاینده‌های زیست محیطی با این نوع خودروها و البته دیگر منابع انتشار آلودگی برخورد می‌کند.

پذیرا بیان کرد: در حال حاضر تعداد 5 گشت کنترل آلاینده‌های زیست محیطی در مشهد راه‌اندازی شده که با تخلفات زیست محیطی از جمله نداشتن معاینه فنی خودرو، خودروهای دودزا، نداشتن برچسب معاینه فنی، بوق زدن در محل‌های ممنوعه، تخلیه زباله، استفاده از نورافکن، تولید صدای نامتعارف و... برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال با 22 هزار و 325 تخلف زیست محیطی برخورد شده است که بیشترین حجم این تخلفات را نداشتن معاینه فنی خودرو با 6800 مورد به خود اختصاص داده است.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد بیان کرد: دودزا بودن خودرو با 6200 مورد در رتبه بعدی تخلفات زیست محیطی برخورد شده از ابتدای سال جاری قرار دارد.

پذیرا تصریح کرد: نداشتن برچسب معاینه فنی خودرو، حمل کود، زباله و نخاله‌های ساختمانی، تولید صدای نامتعارف، پرتاب کردن یا ریختن ضایعات و زباله از خودرو و... نیز در رتبه‌های بعدی تخلفات زیست محیطی است.

انتهای پیام//ف ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار