دانش آموزان رامهرمزی در مسابقات جهانی چرتکه شگفتی‌ساز شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛نصیری مدیر آموزشگاه چرتکه رامهرمز گفت: محاسبات ذهنی ریاضی یا همان چرتکه به این صورت است که ابتدا جمع و تفریق با چرتکه به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود و سپس با حذف چرتکه ذهن بچه را بکار می‌گیریم.

فاطمه نصیری افزود: در مراحل بالاتر ضرب و تقسیم و جذر را با آنها کار می‌کنیم که در مجموع برای بچه‌های 9 تا 13 سال 10 ترم و برای بچه‌های 6 تا 8 سال 9 ترم است.

وی گفت: چرتکه باعث می‌شود که فراگیری بچه افزایش پیدا کند و حافظه و سرعت عملش در محاسبات بالا برود و از انگشت و ماشین‌حساب استفاده نکند.

مدیر آموزشگاه چرتکه رامهرمز  افزود: بچه‌ها ریاضی را به‌صورت شنیداری و فلاش کارت، کار می‌کنند که باعث تمرکز، دقت و بالا رفتن حفظیات آن‌ها خواهد شد.

نصیری گفت: مسابقات چرتکه، یو سی مس (UCMAC) ابتدا شهرستانی، سپس استانی و کشوری برگزار می‌شود که برگزیده‌ها در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند که امسال 6 نفر از این شهرستان موفق به حضور در مسابقات جهانی در کشور امارات (دوبی) شدند.

وی افزود: در این مسابقات 32 کشور جهان شرکت داشتند که در سطوح مختلف، فاطمه ممبنی مقام قهرمانی را کسب کرد، لاریسا الهامی و نیلوفر محمدی مقام اول را کسب کردند و محمدرضا بنا بهبهانی، سمانه هاشم‌زاده و نیلوفر شهماروند مقام دوم را کسب کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.