معاون استاندار اردبیل گفت: طرح شهر هوشمند در شهرهای استان اردبیل با اولویت میزان توریست‌پذیری و گردشگری آن‌ها اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی آذرنژاد در جلسه بررسی چگونگی اجرای طرح شهر هوشمند در اردبیل اظهار داشت: طرح شهر هوشمند در شهرهای استان اردبیل با اولویت میزان توریست‌پذیری و گردشگری آنها اجرا می‌شود که بررسیهای اولیه در این زمینه انجام شد.

وی با بیان اینکه در کنار فعالیتهای عمرانی نباید از فناوری اطلاعات و استفاده از نرم‌افزارهای روز دنیا غافل ماند، گفت: در دنیای ارتباطات دیجیتال و فناوری اطلاعات، به‌روز شدن با نرم‌افزارهای روز دنیا و استفاده از فناوری اطلاعات تاثیر بسزائی در توسعه هر منطقه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: طرح شهر هوشمند، اطلاع‌رسانی و راهنمایی الکترونیکی مسافران و گردشگران و معرفی اماکن شهری اعم از مراکز خدماتی، رفاهی و درمانی و غیره در بستر شبکه بی‌سیم و با نرم افزارهای موبایل محور را فراهم می‌کند.

آذرنژاد با اشاره به اینکه طرح شهر هوشمند پیش از این در شهرهای بزرگ کشور از قبیل مشهد و اصفهان اجرا شده است، افزود: علاوه بر خدمات‌رسانی الکترونیکی، راهنمائی و هدایت گردشگران از طریق استقرار کیوسکهای اطلاع‌رسانی از دیگر اقدامات طرح شهر هوشمند خواهد بود.

وی با اشاره به اعتبارات لازم برای اجرای طرح شهر هوشمند در اردبیل اظهار کرد: اجرای این طرح 16 میلیارد ریال هزینه در بر خواهد داشت که بخشی از این هزینه‌ها با اجرای مشارکتی شهرداری و مجریان آن قابل تامین خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به مزایا و نتایج مثبت اجرای طرح شهر هوشمند در حوزه جذب گردشگران و ارائه خدمات به آنها در شهرهای مختلف استان تصریح کرد: اجرای این طرح در صورت تصویب نهائی و تامین اعتبار یک سال طول خواهد کشید.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، طرح ، شهر ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.