قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: بعد از 9 سال تعرفه خدمات پرستاری از وزارتخانه به شورای عالی بیمه رفت که این گام بزرگ و مثبتی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد شریفی مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری در نشست خبری بررسی روز پرستاری که در این سازمان برگزار شد، گفت: رسالت بین سازمان نظام پرستاری و رسانه به صورت مشترک، انقلابی و تنگاتنگ است که اهداف ما به نفع مردم است.

شریفی مقدم با بیان اینکه تعرفه گذاری خدمات پرستاری در تیر سال 86 حدود 10 سال قبل فراز و نشیب داشته، اظهار داشت: وقفه 3 ساله در روند اجرایی تاثیر گذاشته و با جلسه ای که به مدت یک هفته با ریاست جمهوری داشته ایم، روند پیگیری و اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به حرکت درآمده است. 

وی با اشاره به جلسه مشترک این سازمان با کمیسیون اجتماعی دولت و وزارت بهداشت اذعان داشت: مشکلات اجرایی این قانون باید در مجموعه دولت حل شود و سازمان نظام پرستاری طبق جلسه روز 11 آبان با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف مانند وزارت بهداشت، شورای عالی بیمه، وزارت تعاون، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، کمیسیون اجتماعی دولت روند اجرایی این قانون  در حال بررسی است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری بیان کرد: در این جلسه به اهمیت و اهداف، ضرورت خدمات پرستاری و رضایت مندی و تاثیرآن بر مردم پرداخته شد.

شریفی مقدم با توجه به اینکه تعرفه خدمات پرستاری در بسته خدماتی از طرف وزارت بهداشت و دبیر خانه کمیسیون هییت دولت است، تاکید کرد: نامه درخواستی خود را به وزارت بهداشت فرستادیم که پس از ارسال به شورای عالی، به وزارت کار ارجاع داده شد که هم اکنون در انتظار اجرای آن هستییم.

وی با بیان اینکه بعد از حدود 9 سال تعرفه گذاری خدمات پرستاری از وزارت خانه به شورای عالی بیمه رفت، افزود: قرار است سه تعرفه توسط سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت جهت حضور در شورای عالی بیمه تایید شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: از وزارت بهداشت می خواهیم بودجه مناسبی را برای این طرح اختصاص دهند مثلا باید گفت 1500 میلیارد تومان در سال برای جامعه صد هزار نفری جامعه پرستاری رقم مورد انتظاری است.

وی افزود: وزارت بهداشت در بودجه پیشنهادی سال جدید رقم مناسبی را برای جامعه پرستاری اختصاص دهد. اگر بودجه‌ اختصاص داده شده مناسب باشد می‌توانیم انتظار عملیاتی شدن این طرح را داشته باشیم و انشاالله در روز پرستار در بهمن‌ماه خبرهای خوبی دریافت کنیم.

شریفی مقدم تصریح کرد: هر دستگاهی که برای جامعه پرستاری قدم‌‌های خوبی بردار دست آن را می‌بوسیم و هر جا که به مانعی برخورد کنیم آن را اعلام خواهیم کرد. مواضع ما، مواضع روز است و بسته به سیاست‌های دستگاه‌ها تغییر می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که تبعات اجرا نشدن این قانون تاکنون چه بوده، گفت: در بیمارستان تمام خدمات گروه‌ها تعرفه دارند و ثبت و ضبط می‌شوند اما وقتی خدمات پرستاری ثبت شود پرستاران مجبور به انجام خدمات کامل و در صورت عدم اجرای آن بازخواست می‌شوند که هم اکنون این کار به صورت کامل انجام نمی‌شود. به عبارتی می‌توان گفت خدمات فراموش شده احصاء می‌شود. 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری اظهار داشت: دوم اینکه احساس ناخوشایندی که پرستاران هم اکنون دارند و می‌گویند کار آنها دیده نمی‌شود از بین می‌رود، همچنین عدالت نسبی در نظام سلامت برقرار می‌شود؛ هم اکنون اختلاف پرداخت‌ها از 40 برابر تا صد برابر  است. تبعا رضایت ارائه دهنده خدمت روی گیرنده خدمت اثر خواهد گذاشت.

دبیرکل خانه پرستاری افزود: اعتقاد داریم این تعرفه‌گذاری به نفع بیمه‌ها هم خواهد بود و از آنها انتظار همراهی داریم، بیمه‌ها اذعان کرده بودند مشکل آنها بودجه است که اگر وزارت بهداشت منابع درستی را ببیند فکر نمی‌کنم مشکلی پیش آید. هم اکنون وزارت بهداشت با ما همراهی کرده است و دکتر زالی گفته رای ما در سبد شما است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.