امضای تفاهم‌نامه میان سازمان غذا و دارو و سازمان بسیج سازندگی

بین سازمان غذا و دارو و سازمان بسیج سازندگی تفاهم‌نامه‌ای در زمینه صدور شناسنامه بهداشتی کارگاه‌های کوچک تولیدی امضا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو و سردار غلامی رییس سازمان بسیج سازندگی عصر امروز تفاهم‌نامه‌ای در زمینه حوزه سلامت محصولات تولیدی واحدهای صنعتی کوچک در مناطق محروم امضا کردند.

در این مراسم که در سازمان غذا و دارو برگزار شد، دیناورند گفت: طی چند سال گذشته سازمان بسیج سازندگی تلاش بسیاری برای ایجاد شغل در مناطق محروم کشور کرده است.

وی ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه برای توسعه در سطح کارگاهی با رعایت ضوابط بهداشتی اقداماتی انجام خواهد شد.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: برخی از فعالیت‌های بسیج سازندگی در بخش کارآفرینی و در حوزه سلامت بوده و رعایت اصول بهداشتی در تولیدات مصرفی الزامی است.

وی ادامه داد: بخش نظارت بر رعایت بهداشت تولیدات این کارگاه‌های کوچک بر عهده سازمان غذا و دارو است.

دیناروند ضمن تشکر از تلاش‌های سردار غلامی افزود: در گذشته نیز تعاملاتی با بسیج جامعه پزشکی در زمینه بهداشت داشته ایم.

رییس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: در فاز اول این تفاهم‌نامه اصول بهداشتی محصولات خوراکی و نوشیدنی در نظر گرفته شده و در فاز دوم محصولات آرایشی و بهداشتی نیز گنجانده خواهد شد.

ایجاد صدهزار واحد کارگاهی کوچک در کشور 
در این مراسم سردار غلامی نیز ضمن تشکر از رییس سازمان غذا و دارو گفت: طی سه سال گذشته حدود صدهزار واحد کارگاهی کوچک در مناطق محروم کشور ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از این واحدهای تولیدی فاقد شناسنامه بهداشتی بوده و نیاز به ساماندهی دارند.

سردار غلامی افزود: با توجه به شناسایی و دسترسی آسان سازمان بسیج سازندگی به این کارگاه‌ها با دکتر دیناروند در رابطه با تسهیل در ضوابط و مقررات بهداشتی مذاکراتی داشته ایم.

وی بیان کرد: امیدواریم با این تفاهم‌نامه بتوانیم برای همه واحدهای کوچک تولیدی شناسنامه بهداشتی بگیریم تا محصولات تولیدی مصرفی با استانداردهای بهداشت به دست مصرف کننده برسد.

رییس سازمان بسیج سازندگی افزود: واحدهای کوچک تولیدی در مناطق محروم مصداق پدافند غیرعامل در کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار