زاهدان

گمرک پاکستان در «ردیگ» در آینده نزدیک مجهز می شود

سفیر جمهوری اسلامی پاکستان درایران گفت: گمرک پاکستان در راستای توافقات صورت گرفته در آینده نزدیک در منطقه «ردیگ» این کشور رو به روی پیشین به تجهیزات و امکانات روز مجهز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،آصف علیخان درانی در ادامه سفر چهار روزه خود به استان سیستان و بلوچستان دیروز در سفر به شهرستان سرباز و منطقه پیشین در جنوب این استان از زیرساخت های گمرک و بازارچه مرزی پیشین دیدن کرد.

وی در این بازدید با بیان اینکه مرز پیشین به عنوان یک مرز رسمی مورد قبول این کشور است گفت: کشور پاکستان از دیر باز رابطه بسیار نزدیکی در تمامی زمینه ها با کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران داشته است.

وی هدف از سفر به جنوب سیستان و بلوچستان را بررسی وضعیت زیر ساخت ها، تاسیسات زیر بنایی 2 سوی مرز، موقعیت جغرافیایی منطقه، وضعیت مبادلات تجاری و اقتصادی مرز و تردد اتباع 2 کشور در راستای اجرایی شدن مرز رسمی پیشین ذکر کرد.

سفیر پاکستان در ایران همچنین بر افزایش همکاری طرفین در توسعه مبادلات تجاری، اقتصادی و مراودات فرهنگی تاکید کرد و گفت که نواقص و مشکلات زیر ساختی در زمینه صادرات و واردات و مبادلات مرزی را از جانب دولت پاکستان پیگیری خواهد کرد.

علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید اظهار داشت: سفیر پاکستان به منظور توسعه سطح روابط 2 کشور سفر چهار روزه ای را برای بازدید و بررسی زیر ساخت های نقاط مرزی برنامه ریزی کرده است که بدین منظور به اتقاف هیات همراه به شهرستان سرباز و منطقه مرزی ردیگ سفر کردند.

حمیدالدین یوسفی فرماندار شهرستان سرباز نیز در این بازدید با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی و قرابت های سببی و نسبی اهالی 2 سوی مرز خواستار تسریع و تجهیز کمرگ جمهوری اسلامی پاکستان شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار