مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: این استان از آمادگی کامل برای مقابله با انفلوآنزای پرندگان برخودار است و مزارع و روستاهای استان از این نظر کاملا پایش می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ کامیار داهیم در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب افزود: انجام آزمایش های پی در پی در استان بیانگر منفی بودن تمامی نمونه های ارائه شده به دامپزشکی از نظر سویه های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

وی اظهار کرد: همزمان با نمونه برداری از مزارع و مرغداری ها و نیز مناطق زیست پرندگان در آذربایجان غربی، اکیپ های دامپزشکی استان در کشتارگاه ها نیز حضور داشته و بر سلامت مرغ ها و پرندگان کشتار شده نظارت مستقیم دارند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: اداره کل دامپزشکی استان در راستای دستیابی به گزارش های دقیق و قابل استناد در این زمینه چندین مورد بازدید و بررسی در طیور صنعتی، روستاهای حاشیه تالاب ها و زیستگاه های حیات وحش انجام داده است.

داهیم گفت: خبرگیری روزانه و کسب اطلاعات توصیفی از مزارع پرورش طیور صنعتی و بومی نیز از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه در سالجاری بوده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: پایش در زمینه بیماری های طیور در مرغ بومی در سطح وسیعی انجام می شود چرا که این مرغ ها می توانند منشا مهمی برای بیماری آنفلوآنزا باشند.

وی بیان کرد: تا کنون در 64 روستای هدف، پایش انجام شده که در این راستا چهار هزار و 390 نمونه اخذ شده است.

داهیم اظهار کرد: 6 هزار و 350 آزمایش مربوط به بیماری آنفلوانزای پرندگان نیز انجام شده و تمام مراقبتها و پایش ها و نتایج آزمایشها منفی بوده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: به رغم پایش ها و کنترل های صورت گرفته، استان همچنان در تهدید این بیماری قرار دارد چرا که کشورهای هندوستان، بلغارستان، چک، اسلواکی و یونان درگیر این بیماری هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.