وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیما از شرکت ایرباس در سال جاری نهایی می شود و با شرکت بوئینگ نیز مذاکرات درحال انجام است.

خرید هواپیما از ایرباس امسال نهایی می‌شود

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در خصوص نوسازی ناوگان هوایی کشور گفت: تامین ۵۰۰ هواپیما ظرف پنج سال از عمده ترین برنامه های در دست اجرا است که در همین رابطه مذاکراتی نیز با شرکت های هواپیماسازی ایرباس و بوئینگ صورت گرفته است.

وی افزود: قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیما از شرکت ایرباس در سال جاری نهایی می شود و با شرکت بوئینگ نیز مذاکرات در حال انجام است.

آخوندی در این زمینه به تولید هواپیماهای با برد کوتاه توسط شرکت های چینی اشاره کرد و گفت: این شرکت ها نیز در صورتی که بتوانند روش های مالی ما را تامین کنند می توانند در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی همچنین در کنار بحث نوسازی ناوگان هوایی؛ نوسازی ناوگان جاده ای را مورد اشاره قرار داد و گفت : خرید ۶۵ هزار کامیون و از رده خارج کردن کامیونهای قدیمی در اولویت این بخش از برنامه ها قرار دارد.

عباس آخوندی در گردهمایی که با همت سفارت ایران با عنوان «مجمع سرمایه گذاری مسکن، حمل و نقل و ترابری» با چین برگزار شد، گفت:دو کشور هم اکنون دارای زیرساخت های بسیار خوبی هستند و می توانند شرایط و امکانات موجود را در راستای احیای جاده ابریشم نوین نیز بکار بگیرند.

وی یادآور شد که احیای این جاده برای ایران نیز از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و مهم این است که بازسازی و راه اندازی دوباره آن با بهره وری مناسب از امکانات لجستیک موجود انجام شود.

آخوندی در ارتباط با سرمایه گذاری در بخش های ریلی، جاده ای و توسعه فرودگاهها روش های BOT و BT را به عنوان روشهای مناسب به نمایندگان و مسئولان شرکت های چینی حاضر در نشست پیشنهاد کرد و گفت: چنانچه شرکتی مایل به سرمایه گذاری در بحث های زیرساختی در ایران است، تاکید ما اجرای روش های مورد اشاره می باشد.

وزیر راه و شهرسازی در عین حال یادآور شد که در روشهای مورد نظر به طور حتم تضامین لازم توسط شرکت های ایرانی و دولت جمهوری اسلامی ایران در اختیار علاقمندان گذاشته خواهد شد و چنانچه شرکت های چینی مایل به مشارکت در پروژه ها و طرح های ایران هستند بهتر است ابتدا با بانک های خود در خصوص انتخاب روش های مالی جدید مذاکراتی داشته باشند.

آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در نوسازی ناوگان حمل و نقلی اعم از ریلی، هوایی، جاده ای و همچنین توسعه بنادر اشاره کرد و از شرکت های چینی خواست مشارکت فعال تری در اجرای این طرح ها داشته باشند.

وی اظهار داشت که در بخش سیستم حمل و نقل جاده ای طرح های متعددی در دست اجرا است و در کنار پروژه های زیر ساختی زمینی و دریایی، طرح های ریلی در ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار