رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از جزئیات هشتمین اجلاس وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی در آفریقا و سهم 4 برابری کشورهای اسلامی از تولید علم گفت.

محمدجواد دهقانی رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به هشتمین اجلاس وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی که در پایتخت کشور آفریقایی مالی در 24 و 25 آبان ماه 95 با حضور وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی، معاونان و نیز مسئولان آیسسکو (ISESCO) برگزار شد، گفت: در این اجلاس گزارش عملکرد 15 ساله (2000-2015) کشورهای اسلامی در تولید علم به صورت مکتوب ارائه شد.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش، میزان رشد تولید علم کشورهای اسلامی 638 درصد بوده که در مقایسه با رشد تولید علم دنیا ( 87 درصد) معنادار است و خیزش و حرکت علمی کشورهای اسلامی را نشان می دهد.

دهقانی بیان کرد: سهم تولید علم کشورهای اسلامی از 108 درصداز سال 2000 به 7.2درصد در سال 2015 افزایش یافته به گونه ای که سهم کشورهای اسلامی در این دوره 4 برابر شده است.

رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)افزود: در دیدار با رییس دائمی آیسسکو (ISESCO)، دکتر عبدالعزیز التویجیری ارائه گزارش ISC را بسیار مناسب، ارزشمند و معنادار توصیف کردند و در حاشیه این دیدارها، با وزرای علوم برخی از کشورهای اسلامی از جمله وزیر علوم تونس، مراکش، و مالی و نیز برخی از معاونین این کشورها از جمله پاکستان، مصر و.... مذاکراتی صورت گرفت.

به گفته وی، قابلیت های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در نشست ها ارائه شد.

دهقانی یادآور شد: در این اجلاس لزوم هدایت و توجه کشورهای اسلامی به شاخص های تاثیرگذار تولید علم به منظور کسب مرجعیت علمی و نیز تولید فناوری و ثروت مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.