دبیر علمی بیست ‌و سومین کنفرانس مهندسی زیست پزشکی ایران گفت:خوشبختانه کشور ایران در چاپ مقالات در حوزه فناوری رتبه ۱۶ را در جهان دارا است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرزاد توحیدخواه دبیر علمی بیست و سومین کنفرانس مهندسی زیست پزشکی ایران در نشست خبری که امروز در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: اجرای این همایش ها موقعیت مناسبی برای تبادل نظر محققان و دانشجویان ایرانی و خارجی محسوب می شود.

وی ادامه داد: از آنجا که معمولا هسته اولیه فعالیت های تیمی تحقیقاتی در این گونه رویدادها شکل می گیرد می توان انتظار داشت بعد از برگزاری این کنفرانس، همکاری های جدید بین المللی در حوزه مهندسی زیست پزشکی بنا شود.

دبیر علمی این کنفرانس شمار مقالات ارسالی به دبیرخانه بیست و سومین کنفرانس مهندسی زیست پزشکی ایران را حدود 181 مقاله ذکر کرد و اظهار داشت: هیات داوران از میان آثار ارسالی تعداد 173 مقاله برای داوران ارسال شد که از این تعداد 104 مقاله پذیرفته شد و 81 مقاله به عنوان شفاهی و بقیه به صورت پوستر در روزهای برگزاری کنفرانس ارائه می شود.

توحیدخواه از برگزاری حداقل ۱۰ کارگاه آموزشی متنوع در این کنفرانس خبر داد و تصریح کرد:این کارگاا ها با حضور استادان مطرح در مباحث مختلفی همچون ترکیب الکترونیکی مغز و علوم شناختی ،بیو مکانیک،مدیریت تجهیزات پزشکی،آشنایی با دستگاه های کم تهاجمی تشخیص و جراحی تدارک یافته است که روز سوم آذر ماه سال جاری برگزار می شود.

وی افزود:در حال حاضر این اولین کنفرانس بین المللی پزشکی است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این دانشگاه که به عنوان قطب پزشکی دنیا است اجرا می شود.

دبیر علمی این کنفرانس اضافه کرد:ما در این کنفرانس از ایرانیان مقیم خارج از کشور که ارتباط قوی برای محققین دارند و مهمان های هم از کشور هلند و انگلیس دعوت شده اند.

توحیدخواه گفت: با توجه به اقتصاد مقاومتی و نقش کلیدی دانشگاها این دانشگاه امیرکبیر توجه خوبی در این بخش داشته است.

وی بیان کرد: خوشبختانه کشور ایران در چاپ مقالات رتبه ۱۶ را در حوزه فناوری دارا است.

توحیدخواه اضافه کرد: مقالات این کنفرانس به دو زبان فارسی و انگلیسی مورد پذیرش قرارگرفته است و مقالات برگزیده در دو مجله معتبر ISC به چاپ می رسد.

دبیر علمی این انجمن گفت: محورهای اصلی این کنفرانس پردازش سیگنال های حیاتی،پردازش تصاویر پزشکی،مدلسازی سامانه های زیستی،مهندسی قلبی و تنفسی و غیره است.

توحیدخواه یادآور شد: این کنفرانس با همت دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر در روزهای چهارم آذر ماه برگزار و با ارائه مقالات برتر نیز در طی روزهای چهارم و پنجم آذر صورت می گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار