کرمان؛

آویشن بصرفه ترین گیاه از لحاظ اقتصادی است

رئیس اداره منابع طبیعی منوجان گفت: گیاه دارویی آویشن با توجه به نیاز آبی کم، بصرفه ترین گیاه و جایگزین مناسبی برای لیمو در شهرستان منوجان است.

آویشن بصرفه ترین گیاه از لحاظ اقتصادی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمد آزادی گفت : با توجه به ظرفیت خوب رویشگاه‌ها و پوشش این گیاه دارویی در مناطق کوهستانی بخش‌های مرکزی و آسمینون شهرستان منوجان در صورت نزول باران شرایط بهره‌برداری آن مطلوب و به لحاظ صرفه اقتصادی، معیشت خانوارهای روستایی و در راستای اقتصاد مقاومتی مثمر ثمر است.

وی افزود: در سال جاری با ترویج و فرهنگ‌سازی، زمینه کشت این گونه گیاهی با ارزش در اراضی زراعی به صورت دست کاشت و به روش بذر و نشا کاری در حوزه شهرستان منوجان انجام گرفته است.

آزادی تصریح کرد: با توجه به از بین رفتن مرکبات به ویژه لیمو ترش که در گذشته منبع اصلی در‌آمد کشاورزان شهرستان منوجان بود و همچنین شرایط خشکسالی که گیاه آویشن مقاوم و نیاز آبی کمی دارد، می‌توان کشت جایگزین مناسبی باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان منوجان افزود: آزاد آزادی‌نسب از بهره‌برداران گیاه دارویی آویشن به عنوان برگزیده نمونه کشوری شناخته شده است.

انتهای پیام /ح
برچسب ها: آویشن ، مقاوم ، لیموترش ، منوجان ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار