تجهیزات جدید آب درمانی ویژه معلولان ضایعه نخاعی مازندران تا پایان امسال خریداری و نصب می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسنی ساروی رییس مرکز روزانه آموزشی توانبخشی معلولین ضایعه نخاعی مازندران با بیان اینکه ۸۶۵ معلول ضایعه نخاعی تاکنون در استان شناسایی شدند، گفت: سفارت ژاپن برای راه اندازی این مرکز 90هزار یورور هزینه کرد.

وی افزود: سفارت ژاپن براساس تفاهم نامه برای خرید تجهیزات آب درمانی شامل تامین سه وان جکوزی های پزشکی 450 میلیون تومان دیگر تا پایان امسال به این مرکز پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه مرکز آب درمانی با 2 میلیارد تومان راه اندازی شد ، گفت: برای تکمیل آن به یک میلیارد تومان دیگر نیاز است.

رییس مرکز روزانه آموزشی توانبخشی معلولین ضایعه نخاعی مازندران گفت: سه مرکز آموزشی، مرکز رازی شامل ویزیت در منزل و مراقبت در منزل و طرح توانمندسازی معلولان ضایعه نخاعی اکنون با همکاری سازمان بهزیستی در حال خدمات رسانی درمانی به معلولان ضایعه نخاعی شامل ویزیت در منزل ، مراقبت در منزل است.

محسنی ساروی افزود: 50معلول ضایعه نخاعی از خدمات روزانه پزشکی ، درمانی ، روانپزشکی ،مددکاری ،فیزیوتراپی این مرکز بهره مند می شوند و یارانه 340هزار تومانی هر ماه دریافت می کنند.

وی ازبسته شدن قرارداد دندانپزشکی با درمانگاه انصار ساری برای بیماران ضایعه نخاعی خبر داد وگفت :خدمات دندانپزشکی رایگان به این معلولان ارائه می شود.

علی صادق مقدسی مدیرکل صداوسیمای مرکز مازندران که امروز به عنوان مهمان ویژه به این مرکز آمده بود، گفت: صداوسیما استان آمادگی دارد توانمندی های افراد موفق که دچارضایعه نخاعی شدند را به تصویر بکشد.

وی افزود: باشناسایی افراد توانمند معلولان ضایعه نخاعی می شود الگو سازی مناسب کرد برای این قشرر از افراد جامعه انجام داد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز مازندران با بیان اینکه برخورد با افراد معلولان ضایعه نخاعی بسیار حساس است و نیاز به دانش و آموزش تخصصی دارد، گفت: برای فرهنگ سازی ابتدا زیرساخت های شهری برای معلولان استان باید فراهم شود.


خرید تجهیزات آب درمانی ویژه معلولان + تصاویرخرید تجهیزات آب درمانی ویژه معلولان + تصاویر

خرید تجهیزات آب درمانی ویژه معلولان + تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.