روز چهارشنبه، امانوئل ماکرون اعلام کرد در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه شرکت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، "امانوئل ماکرون" – وزیر اقتصاد سابق فرانسه – روز چهارشنبه اعلام کرد در رقابت‌های انتخاباتی فرانسه شرکت خواهد کرد. در حالی که به نظر می‌رسد مشارکت در این انتخابات از جانب هواداران "مارین لوپن" – رئیس حزب راست‌گرای جبهه ملی فرانسه – در سطح بالایی باشد، این اقدام ماکرون می‌تواند رقابت نزدیکی را در این کشور ایجاد کند.

وی همچنین اعلام کرده است به عنوان یک نامزد مستقل در کارزار انتخاباتی فرانسه شرکت خواهد کرد. وی در مقایسه با سیاست‌مداران محبوب فرانسه سوابق زیادی نداشته است و از حمایت حزب خاصی برخوردار نیست. همین مسئله می‌تواند موجب ضعف در ستاد تبلیغاتی وی شود. وی همچین به جزئیات برنامه‌هایش اشاره‌ای نکرده است.

وی روز چهارشنبه ضمن اعلام کاندیداتوری خود گفت قصد دارد فرانسه را از "حکومت طایفه‌ای" خارج کند. وی افزود: "من از نزدیک شاهد سطحی‌نگری در نظام سیاسی فرانسه بوده ام." وی همچنین گفت بهترین راه برای فرانسه به منظور همگام شدن با جهانی‌سازی این است که با دیگر کشورهای اروپایی روابط نزدیکتری برقرار شود. این سیاست‌ها با برنامه برخی دیگر از گروه‌های سیاسی فرانسوی رقیب وی فاصله بسیاری دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار