بیش از 12 هزار و 500 تشکل مردمی در کشور فعال است که این تشکل ها در دولت یازدهم 120 درصد نسبت به ادوار گذشته رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون امور سازمان های مردم نهاد مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور با بیان اینکه مجوز فعالیت سمن ها و تشکل های مردمی از سه مرجع نیروی انتظامی، وزارت کشور و سازمان بهزیستی استعلام می شود، گفت: 12 هزار و 500 سمن و تشکل از وزارت کشور به عنوان مرجع اصلی مجوز دریافت کرده اند.

بهمن مشکینی افزود: هم اینک تشکل ها و سمن های مردمی در اداره امور کشور نقش مهم و اساسی دارند و براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی یکی از ارکان جدی مشارکت مردمی به شمار می روند.

مشاور وزیر اظهار داشت: امسال به منظور حمایت از تشکل های مردمی برنامه متمرکز آموزش طرح توانمندسازی و توان افزایی مدنظر است که تا پایان سال چهار هزار تشکل مردمی زیرپوشش این آموزش ها قرار می گیرند.

مشکینی افزود: براساس سند و پیش بینی برنامه ششم توسعه و همچنین تاسیس سازمان امور اجتماعی در کشور تشکل های مردمی از دولت فعال تر وارد عمل می شوند و پروژه های اجتماعی در قالب تشکل های مردمی فعال می شوند.

کارگاه آموزشی طرح توانمندسازی و توان افزایی سازمان های مردم نهاد با حضور رییس مرکز رصد ملی وزارت کشور و معاون امور سازمان های مردم نهاد مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور به مدت 2 روز در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار