مرجع تقلید شیعیان گفت: رسانه ها برترویج اشاعه فرهنگ جهاد و شهادت بیش از پیش تلاش کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آیت الله نوری همدانی در دیدار اعضای ستاد یادواره شهید زین الدین، سرداران و ۶ هزار شهید استان قم، با تأکید بر اهمیت جهاد در دین، گفت: هر پیامبری در تبلیغات خود جهاد را به عنوان و سیله‌ای برای دفع دشمن و پیشرفت دین قرار داده است.
 
وی شهادت را معامله با خدا خواند و تأکید کرد: کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند با خدا معامله کرده‌اند و این رستگاری بزرگی است چرا که خدا خلف وعده نمی‌کند. 

مرجع تقلیدشیعیان با تأکید بر اهمیت ترویج وصیتنامه شهدا، عنوان کرد: باید در قم کلمات و جملات شهدا در زیباسازی شهری استفاده شود، بر روی سنگ قبر شهدا نباید ناکام نوشت، آرزو و کام این شهدا شهادت بوده است که در سنین جوانی به آن رسیده‌اند.
 
آیت الله نوری همدانی افزود: تقدیر و تکریم از این ۶ هزار شهید استان قم بسیار اهمیت دارد، لازم است که در همه استان‌ها تعداد شهدا وصیت نامه‌ها و شیوه زندگی آن‌ها را احصا کنیم و در جامعه منتشر کنیم و نقش صدا و سیما در این امر بسیار اهمیت دارد.
 
وی با انتقاد از کم کاری صدا و سیما و سایر رسانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: رسانه‌ها در بسیاری از جنبه‌ها کوتاه آمده‌اند و در نشر فرهنگ و فداکاری‌های شهدا کم کاری کرده‌اند، جامعه باید همیشه شیرمردانی را تربیت کند و ظلم ستیزی و استکباری ستیزی که از شاخصه‌های انقلاب است با همین ترویج فرهنگ انقلاب حفظ می‌شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار