سند توسعه خراسان شمالی تا دو ماه آینده تدوین می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی از تدوین سند توسعه استان تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: این سند بر مبنای طرح آمایش سرزمینی و نیز تحلیل‌هایی که وزارتخانه به دست آورده است تدوین خواهد شد که فرصت‌ها و مزیت‌های استان با نگاه آینده‌گرا در آن وجود دارد.

حجت الله میرزایی عنوان کرد: این سند بر اساس تحلیل مجموعه عوامل و فرصت‌های آینده و مزیت‌های گذشته استان خواهد بود که شامل اهداف، راهبردها، سیاست‌ها، اقدامات و پروژه‌های کلیدی است که می‌شود برای توسعه استان تعریف کرد.

میرزایی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصادی پویا، علمی و مبتنی بر توانمندی نیروی کار، تنوع تولید و صادرات همراه با تامین زیرساخت هاست، گفت: یک و نیم میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای توسعه فرصت های شغلی در استان های کمتر برخوردار اختصاص یافت.

وی افزود: طرح تکاپو با هدف شناسایی فرصت های شغلی و سرمایه گذاری بخش کشاورزی، گردشگری و صنایع وابسته در حال اجراست و منابع مالی آن با مشارکت صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون تامین می شود.

جانشین وزیر در ستاد اقتصاد مقاومتی، از مدیران دستگاه های اجرایی خراسان شمالی خواست تا فرصت های سرمایه گذاری را شناسایی و با سرمایه گذاران کسب و کار هم بیشتر مدارا کنند.

وی همچنین از برگزاری هفته فرهنگی هنری خراسان شمالی دریکی از پارک‌های پرتردد تهران خبر داد و اضافه کرد: به‌منظور آشنایی با ظرفیت‌ها و فرصت‌های گردشگری استان و توسعه گفت‌وگوهای نخبگان و درنهایت ایجاد سرمایه گذاری در استان، این برنامه با نظر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در تهران برگزار خواهد شد.

در این نشست که با هدف همفکری و هم افزایی طرح های اقتصادی متناسب با نیازهای استان برگزار شد، محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی گفت: راه اندازی مبدل های انرژی خورشیدی و احیای باغ ها از طرح های مهم استان است که به زودی اجرایی می شود.

همچنین حسن نادری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خراسان شمالی در این نشست گفت: تاکنون 88طرح اقتصاد مقاومتی دستگاه های اجرایی به ارزش هشت هزار و 900میلیارد تومان به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی معرفی شد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.