دولت آلمان اعلام کرد: 12 هزار و 500 مهاجر افغانستانی را از این کشور اخراج می‌کند.

آلمان ۱۲۵۰۰ مهاجر افغانستانی را اخراج می‌کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دولت آلمان به حزب چپ‌ این کشور گفته است که قصد دارد 12500 پناهجوی افغانستانی را به کشورشان برگرداند.

وزارت داخله آلمان تخمین زده است که پنج درصد از 247 هزار مهاجر افغانستانی که تا آخر سپتامبر 2016 به آلمان رسیده‌اند، باید آلمان را ترک کرده و به کشورشان برگردند.

در این گزارش افزوده شده است که موضوع اخراج پناهجویان افغانستانی از آلمان به خاطر وضعیت امنیتی افغانستان مورد مناقشه قرار دارد.

چند ماه قبل دولت افغانستان و اتحادیه اروپا اعلامیه‌ای را در مورد بازگشت دواطلبانه مهاجران افغان به کشورشان امضا کرده بود.

پیش از این نیز آلمان اعلام کرده بود که حکومت افغانستان موافقت کرده تا بر سر برگرداندن مهاجران افغان که درخواست پناهندگی‌شان رد شده، همکاری کند.

سید حسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین و عودت‌کنندگان در پارلمان کشور فراخوانده شده بود، در این مورد گفته بود، مهاجرینی که در کشورهای میزبان بر اساس قوانین داخلی همان کشورها پس از طی سه مرحله قانونی محکمه و نیز مطابق قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی مهاجرت، مستحق پناهندگی شناخته نشوند، به کشور برگردانده می‌شوند.

آوا نوشت: این در حالی است که چندین بار مهاجران افغان در کشور آلمان به خاطر اخراج پناهجویانی که در خواست پناهندگی‌شان رد شده، دست به تظاهرات زدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار