در درگیری ارتش سودان جنوبی با شورشیان در یک استان مرزی این کشور دست کم 15 نفر کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، درگیری بین سربازان ارتش سودان جنوبی با شورشیان در یکی از استان های مرزی این کشور با سودان دست کم  15 کشته بر جا گذاشت.

سرهنگ سانتو دومنیک کول سخنگوی ارتش سودان جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد شورشیان طرفدار ریک ماچار معاون سابق رئیس جمهور برای سرقت اموال و دارایی مردم به روستای کوچک آداب البحر در استان الوحده حمله کردند که با مقاومت نیروهای دولتی مواجه شدند.

دومنیک کول افزود در پی مداخله ارتش، شورشیان به سربازان حمله کردند که به درگیری بین طرفین منجر شد. این مقام ارتش سودان جنوبی افزود در این درگیری دست  کم 15 نفر کشته شدند.

در همین حال سخنگوی جنبش آزادیبخش خلق سودان (یک گروه مخالف دولت و متحد ریک ماچار) گفت جنگجویان این گروه دست کم 20 نظامی ارتش را در روستای آداب البحر کشتند.

این منبع همچنین مدعی شد جنگجویان جنبش آزادیبخش خلق همچنین 23 نظامی ارتش سودان جنوبی را در منطقه تور کشتند.

سودان جنوبی در سال 2011 از سودان جدا شد. کشور تازه تاسیس سودان جنوبی از ذخایر نفتی برخوردار است اما این کشور به دریا راه ندارد.

درگیری های داخلی در سودان جنوبی از سال 2013 و پس از اقدام سالواکر رئیس جمهور سودان جنوبی در برکناری ریک ماچار دشمن سیاسی خود آغاز شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار