سفارت آمریکا در خارطوم همزمان با تشدید اعتراض های مردمی، به شهروندان خود هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوآ، سفارت آمریکا در خارطوم با تاکید بر لزوم هشیاری شهروندان آمریکایی، از همه اتباع آمریکایی ساکن در سودان خواسته است با رصد دقیق تحولات این کشور، محافظت از خود را جدی بگیرند.

در همین خصوص، روزنامه 'سودان تریبون'، گزارش داد: سیاست های غلط اقتصادی موجب شده که دولت سودان با افزایش قیمت حامل های انرژی، فشار مضاعفی بر مردم وارد سازد.

گزارش این روزنامه سودانی در ادامه با اشاره به افزایش تدابیر امنیتی در مناطق گوناگون این کشور، یادآور شد: تداوم اعتراضات مدنی در سودان که با چالش های زیادی روبروست می تواند موجب خشونت ها و درگیری های بیشتر و متعاقبا تشدید تنش های داخلی گردد.

سودان تریبون تاکید کرده که سیاست های اقتصادی دولت سودان موجب شده تا علاوه بر شهروندان عادی، شمار بسیار زیادی از دانشجویان و اساتید دانشگاهی نیز به این اعتراضات بپیوندند و علیه اقدامات اخیر دولت خارطوم تظاهرات کنند.

در همین خصوص، نیروهای امنیتی سودان با حمله به دفتر سه روزنامه اصلی این کشور، شماری از فعالان سیاسی و اجتماعی این کشور را دستگیر و روانه زندان کردند.

براساس اعلام منابع آگاه، دولت سودان از نیروهای امنیتی این کشور خواسته است با سرکوب شدید این تظاهرات، راه را برای اجرای سیاست های جدید اقتصادی هموار سازند.

تداوم برخورد خشن پلیس خارطوم با معترضان درحالی است که حزب مخالف «کنگره ملی سودان» با صدور بیانیه ای٬ با تایید خبر دستگیری عضو ارشد خود، بر تداوم اعتراض های مدنی علیه سیاست های دولتی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، بیانیه این حزب مخالف تاکید کرده که سیاست های ریاضتی دولت سودان علیه شهروندان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و نباید اجرایی شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار