رئیس جمهور ترکیه از سیاست‌های دولت کنونی آمریکا در قبال بحران سوریه انتقاد کرد و واشینگتن را به بی‌توجی به این مسئله متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» آمریکا به ادامه حضور فتح‌الله گولن در این کشور انتقاد کرد.

وی با اشاره به اینکه فتح الله گولن در آمریکا تحت پیگرد قضایی قرار نگرفته است و همچنان در این کشور به سر می برد، گفت: ادامه حضور فتح‌الله گولن در آمریکا موجب ناراحتی مردم ترکیه شده است. 

رئیس جمهور ترکیه همچنین از مواضع دولت آمریکا در قبال بحران سوریه نیز انتقاد کرد و گفت: سیاست های اوباما در قبال سوریه در بروز تهدیدهای امنیتی در جنوب مرزهای ترکیه نقش داشته است. 

اردوغان اظهار داشت: «ما درباره مسئله سوریه با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و جو بایدن معاون وی، گفتگو کردیم، اما آنها نتوانستند به طور جدی به مسائل سوریه رسیدگی کنند و این موضوع واقعا برای ما ناراحت کننده است.» 

وی  در ادامه اظهارات خود تاکید کرد به دلیل بی‌میلی واشینگتن برای رسیدگی مناسب به بحران سوریه، ترکیه با دو برابر آوارگانی که اروپا با آنها روبرو بوده، مواجه شده است.

مصاحبه اردوغان با تلویزیون سی بی اس یکشنبه شب در آمریکا پخش خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار