باوجود اینکه برخی از رسانه های دنیا می کوشند تا حماسه عظیم اربعین حسینی را تحریف کنند اما رسانه های حق طلب با به تصویر کشیدن این شورحسینی عزت و قدرت مسلمانان را برای جهانیان به تصویر می کشند.

نقش رسانه های حق طلب دربه تصویر کشیدن اجتماع عظیم اربعین چیست؟به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حضور میلیونی عزاداران در کربلا طی روز های اخیر همزمان با برگزاری اربعین حسینی همه نگاه ها را به خود جلب کرده و رسانه های جهان به توصیف و تصویر این اجتماع عظیم و شگفت انگیز دینی و آیینی پرداختند. هرچند هنوز هم آنطور که باید و شاید حضور میلیونی مسلمانان و شور و شوق آنها برای شرکت در مراسم اربعین حسینی را منعکس نمی کنند اما همین که چنین رسانه هایی به ”‌ شکوه و بزرگی مراسم اربعین اعتراف می کنند و آن را بزرگترین گردهمایی مذهبی جهان می دانند”‌ به نوبه خود ارزشمند است.

برخی رسانه ها نیز براساس سیاست های خبری خود تلاش کردند با نگاه سیاسی حضور میلیونی مردم در کربلا را مورد تجزیه وتحلیل قرار دادند.

اصحاب رسانه نیز خصوصا رسانه ملی در جای جای مراسم حضور دارند و این شور عشق را به تصویر می کشند ولی نگرانی که باید برای آن تدبیری اندیشه شود موضوع توانمندی در ترجمه پیامی است که در این حماسه عظیم وجود دارد.

به عبارت ساده تر ما باید بتوانیم پیام اربعین را که همان پیام مکتب اهل بیت(ع) است به زبان بین المللی ترجمه و در قالب های گوناگون به دنیا عرضه کنیم و این امری است که با توجه به شرایط حاکم بر رسانه های موجود دنیا بسیار تخصصی و تا حد زیادی پیچیده است.

فراموش نکنیم با فجایعی که هم اکنون گروه های تکفیری و نسخه های تقلبی اسلام نظیر داعش و جبهه النصره پدید آورده اند، در شرایطی هستیم که دنیا تشنه آشنایی با اسلام ناب محمدی است و این مراسم صحنه هایی را خلق می کند که در آن حقیقت اسلام به صورت طبیعی به نمایش در می آید. اینها همه به خودی خود و بدون هزینه انجام می شود و کافی است فقط ثبت و ضبط و سپس با استفاده از فوت و فن رسانه نگاران به زبان های زنده دنیا منتشر شود.

سالهای سال است که دشمن با حیله ها و روش های مختلف تلاش کرده است که شیعیان را مردمی خشن و خشونت طلب معرفی کند و متاسفانه دوستان قمه به دست چه خوب به آنها یاری رساندند و امروز زمان آن فرارسیده است که صدها واژه زیبا و دلنشین را از قاب تصویر و از دل این مراسم به دنیا معرفی کنیم.

انتهای پیام/ ن.ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.