ساری،

اختصاص یارانه صادراتی در مازندران

برای مقابله با بحران بازار صادراتی پرداخت یارانه در دستور کار مسئولان مازندران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، ربیع فلاح استاندار مازندران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، داشتن نگاه صادراتی به مقوله بازار و تولید را از فرایند پیشبرد اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: با تشکیل یک گروه اقتصادی و در نظر گرفتن یارانه به صادرات استان می توان تولید و صادرات را افزایش داد.

وی شکل گیری پنجره واحد سرمایه گذاری را گامی موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: با حذف استعلام های غیر ضروری و بررسی برخی از اختیارات، سرمایه گذاری ها را در این بخش می توان سرعت بخشید.

استاندار مازندران رضایت مندی مردم از عملکرد واحدهای خدماتی مانند نانوایی ها را از دیگر موضوعات اقتصاد مقاومتی بیان کرد و از فرمانداران و بخشداران خواست به منظور کنترل و نظارت عملکرد نانوایی ها با شرکت غله استان همکاری کنند.

فلاح، به بازرسی مستمر و شناسنامه دار کردن نانوایی ها جهت کیفی سازی پخت نان تاکید کرد.

جعفری مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور نیز در این جلسه به فعالیت 4 هزار و 200 نانوایی در مازندران اشاره کرد و گفت: از این تعداد 38 نانوایی با دریافت بیش از 50 میلیون تومان تسهیلات بهسازی و نوسازی شد.

جعفری آموزش نانواها را از عوامل مهم بهبود فرایند پخت نان اعلام کرد و گفت: به همین منظور بیش از 500 شاغلان نانوایی با هماهنگی اداره کل فنی و حرفه ای مازندران، آموزش دریافت کردند.

حیدر پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم توافق با کشور روسیه در بخش صادرات مرغ را عاملی در بهبود و افزایش صادرات آن اعلام کرد و افزود: 150 هزار تن مرغ امسال از مازندران به خارج از کشور صادر شد.

وی افزایش محصولات صادراتی استان را منوط به تحقق یارانه صادراتی اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار