مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: تاکنون در هیچ گروه خونی به مشکل کمبود خون برنخورده‌ایم اما اگر مردم برای اهدا مراجعه نکنند به طور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید زینلی با بیان اینکه همیشه در بانک‌های خون با کمبود گروه خونی منفی روبرو هستیم و این موضوع در سایر کشورها نیز صدق می کند گفت: در بانک خون استان نیز در گروه‌های خونی منفی نیازمند اهدای خون از سوی دارندگان این گروه خونی هستیم.
وی با اشاره به اینکه بیشترین اهدا خون مربوط به شهرستان اصفهان است گفت: آنچه از پایش اهدای خون در 6 ماهه سال جاری بدست آمد، نشان از افزایش پنج درصدی اهدا خون نسبت به سال گذشته است.
زینلی خاطرنشان کرد: در بعضی از گروه‌های خونی گاهی خون مازاد هم داشته‌ایم که با قرار دادن آن در چرخه اهدا به استان‌های دیگر ارسال شده است.
وی درباره هزینه دریافتی برای اهدا خون به بیماران و گیرندگان آن نیز گفت: بابت انتقال خون به بیماران هیچ وجهی گرفته نمی‌شود و خون رایگان در اختیار بیمارستان قرار می‌گیرد و تنها بیمارستان مبلغی را از بیمه‌ها برای خون می‌گیرد که در مجموع برای بیمار و گیرنده رایگان است.
همچنین در هفت ماهه امسال نیز 78 هزار و 200 واحد خون توسط اصفهانی‌ ها اهدا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، چهار درصد افزایش داشته است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار