معاون درمان وزیر بهداشت، برای بازدید از پایگاه ها و مراکز درمانی مستقر در مرز، به چذابه و شلمچه سفر کرد.

محمد آقاجانى معاون درمان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: از اولین روز استقرار تیم های بهداشت و درمان در مرزها تا روز گذشته بیش از 324 هزار نفر مراجعه کننده داشتیم که به  پایگاه ها و مراکز درمانی مستقر در 3 مرز شلمچه، مهران و چذابه 220 هزار نفر مراجعه کردند. 321 هزار نفر توسط تیم های امدادی و کادر درمانی درمان و مرخص شدند و حدود 3 هزار نفر از مراجعین به مرکز درمانی برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی کامل، در 20 بیمارستان موجود در 3 مرز مهران، چذابه و شلمچه بستری شده اند.

زائران در حال بازگشت غربالگرى تنفسی مى شوند/ آماده باش آزمايشگاه و اتاق عمل سيار

وى ادامه داد: پوشش خدمات فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی در مسیر های منتهی به چذابه به خصوص محور بستان به چذابه به فواصل هر 3 کیلومتر و  استقرار حداقل 5 دستگاه آمبولانس در نقطه صفر مرزی انجام شده است، همچنین استقرار 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس در نقطه صفر مرزی، یک دستگاه در بستان در مسیر تردد زائرین و یک دستگاه در یادمان شهدای چذابه در 10 کیلومتری نقطه صفر مرزی که می تواند به عنوان درمانگاه نیز به زائرین خدمت رسانی كند، لحاظ شده است.

زائران در حال بازگشت غربالگرى تنفسی مى شوند/ آماده باش آزمايشگاه و اتاق عمل سيار

آقاجانى با بيان اينكه هماهنگی لازم جهت پشتیبانی هوایی و انتقال هوایی مصدومان و بیماران در صورت لزوم و ترافیک و انسداد مسیر ها بعمل آمده، افزود: در راستای ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین سه بیمارستان صحرایی در مزر چذابه بر پا شده است. يك دستگاه اتوبوس دارای 2 يونيت دندانپزشکی، یک اتاق عمل سیار و یک آزمایشگاه سیار به همراه کادر درمانی زبده، جهت تسریع در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در آماده باش کامل قرار دارند.

معاون درمان وزارت بهداشت يادآور شد: متوسط روزانه هزار و ٧٠٠ نفر از زائران اربعین حسینی به مراکز درمانی مراجعه و کادر درمانی مستقر در مرز چذابه از 18 آبان تاکنون به بیش از ٢٨ هزار بیمار خدمات درمانی و پزشکی ارائه کرده اند.

گفتنى است؛ کارشناسان حوزه بهداشت نیز با حضور در پایانه مرزی چذابه زائران را در حین بازگشت از لحاظ  سندرم های تنفسی مورد غربالگری قرار می دهند و در صورت مشاهده علائم تنفسی هموطنان عزیز را به مراکزدرمانی هدایت می کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت، از پایگاه ها و مراکز درمانی مستقر در مرز شلمچه بازدید کرد و گفت: جهت پوشش خدمات فوریتهای پزشکی پیش بیمارستانی در محور شلمچه خرمشهر، 30 دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، 2 واحد بیمارستان صحرایی، 9 درمانگاه و چهار دستگاه موتورلانس مستقر است. از طرفى هماهنگی لازم جهت پشتیبانی هوایی و انتقال هوایی مصدومان و بیماران در صورت لزوم، ترافیک و انسداد مسیر ها انجام شده است. 

وی ادامه داد: در راستای ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین چهار بیمارستان صحرایی در محور شلمچه خرمشهر و نقطه صفر مرزی شلمچه بر پا شده است. همچنین شش درمانگاه اضطراری نیز به همراه کادر درمانی زبده، جهت تسریع در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

آقاجانى يادآور شد: از آغاز پیاده روی زائران اربعین حسینی تاکنون بیش از ٢٢ هزار نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی مستقر در مرز شلمچه، ویزیت شده و خدمات درمانی و پزشکی دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.