رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: زهکشی غیرکارشناسی و حفر کانال باعث خشک شدن بیشه دالان می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ مصطفی‌وند گفت: بارندگی‌های نیمه آذر و دی‌ماه سال‌جاری نوید احیای بیشه دالان را می‌دهد.

وی با بیان اینکه با زیرآب رفتن بیشه دالان کمتر مورد تعرض سودجویان قرار خواهد گرفت افزود: تالاب بیشه دالان در مدت زمان کوتاهی احیا می‌شود که نظارت و برخورد با معارضین این تالاب نیز باید دراولویت باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: در حال حاضر حدود 80 هکتار ازاین تالاب در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست و مابقی نیز در اختیار منابع طبیعی است که در صورت واگذار شدن همه آن به محیط زیست به منطقه حفاظت شده تبدیل با تدابیر حفاظتی بیشتری نگهداری می‌شود.

مصطفی‌وند افزود: مساحت اصلی تالاب دالان بروجرد حدود 914 هکتار بوده که در سال‌های گذشته به دلیل مدیریت نادرست و تعرض کشاورزان منطقه، اکنون حدود 300 هکتار از این تالاب باقی‎مانده و حدود 80 هکتار آن در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی گفت: یشه دالان از گذشته زیستگاه پرندگان مهاجری بوده‌ است که برخی ماه‎های سال را در این منطقه می‌گذرانند، علاوه بر آنجا جانوران بومی دیگری ازگروه پرندگان، دوزیستان، خزندگان و پستانداران در این منطقه زیست می‌کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.