دوچرخه سواری که ازکابل برای رساندن پیام صلح به ولایت‌های شمال و شمال شرق افغانستان حرکت کرده بود به بدخشان رسید.

رکابزنی از کابل تا بدخشان با پیام صلح
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ایمل نبی‌زاده دوچرخه سواری که از کابل به خاطر رساندن پیام صلح به ولایت‌های شمال و شمال شرق افغانستان حرکت کرده بود به بدخشان رسید.

این رکاب زن مسیرکابل تا بدخشان را پنج روز رکاب زد و توانست که پیام صلح را به ولایت‌های شمال برساند.

وی همچنین عضو تیم دوچرخه سواری افغانستان است و مسیر شاهراه کابل بدخشان را با دوچرخه‌اش رکاب‌زده است و سرانجام پس از سپری کردن پنج روز و با عبور از راه‌های پرخم و پیچ به بدخشان رسید.

این رکاب‌زن می‌گوید که بخاطر رسانیدن پیام صلح به ولایت‌های شمال کشور فاصله کابل تا بدخشان را در این هوای سرد رکاب‌‌زده است.

ایمل نبی‌زاده گفت: ما دو نفر از کابل حرکت کردیم، اما همکارم به دلیل مسمومیت در بغلان ماند. ولی من پس از پنج روز از کابل به بدخشان رسیدم.

درهمین حال مسئولان ریاست تربیت بدنی و ورزش کشور باستایش از این دوچرخه سواران می‌گویند که ورزشکاران پیام آوران صلح استند و از تمامی مخالفان مسلح دولت می‌خواهند تا به جنگ، خشونت و بدختی نه بگویند و راه صلح را در پیش گیرند.

عارف پیمان، مسئول رسانه‌های ریاست تربیت بدنی و ورزش، گفت: این قهرمان ثابت کرد که اگر ورزش کاران کشور خواسته باشند می‌تواتنند هر گونه مسابقات را در داخل و خارج از کشور انجام دهند. ورزش کاران پیام آوران صلح در کشور استند.

جان آغا خالد، آمر ورزشی ولایت بدخشان، گفت: ما از این کار آقای ایمل نبی زاده ستایش می‌کنیم. ما از دولت می‌خواهیم که ورزش کاران کشور را حمایت کنند تا در مسابقه‌های خارجی شرکت کنند و مدال بیاورند.

دراین سفر فواد، دوچرخه سوار دیگر کشور نیز تا ولایت بغلان همراه با ایمل نبی زاده رکاب‌زد، اما به علت مسمومیت در ولایت بغلان از ادامه این سفر باز ماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.