فاروق کیانی چهره برتر کشور در بازیهای آیینی و رقص محلی خراسان تندیس و مدال خود را به موزه تاریخی شیخ احمد جامی اهدا کرد.

اهدای تندیس و مدال فاروق کیانی به موزه مزار شیخ احمد جامیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از مشهد در مراسم افتتاح کتابخانه مزار شیخ احمد جامی، فاروق کیانی مدال و تندیس خود را که در بازی های آیینی در عرصه بین المللی بدست آورده بود به موزه تاریخی شیخ احمد جامی اهدا کرد.

موزه شیخ احمد جامی که دارای قرآن های نفیس چند صد ساله است در مسجد کرمانی ها واقع در بنای تاریخی مزار شیخ احمد جامی قرار دارد و قدمت این مسجد به دوران تیموریان می رسد.

در این مراسم همچنین سند وقف موقافات ملک تربت جام توسط مولوی شرف الدین جامی الاحمدی امام جمعه تربت جام به این موزه اهدا شد،

 این سند در سال ۱۳۲۱ تنظیم شده است که در آن امرحوم ملک املاک خود در تربت جام را وقف کرده  و سند این وقف را به امام جمعه آن وقت اهل سنت داده و امروز این سند توسط فرزند امام جمعه  به این موزه برای بازدید توریست های داخلی و خارجی اهدا شد.

گفتنی است در چند سال اخیر به دلیل برگزاری همایش بین المللی فرهنگی در شهرستان  تربت جام تعداد بسیاری از فرهنگ دوستان داخلی و خارجی از این بنای تاریخی بازدید کرده اند که پیش بینی می شود در سال آینده با برگزازی هزاره شیخ جام با افزایش بازدید روبه رو باشد.

انتهای پیام//س.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار