سفر بدون اجازه مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا برای دیدار با ترامپ، ناراحتی مقامات دولت اوباما را به همراه داشته است.

درخواست مقامات ارشد امنیتی از اوباما برای برکناری مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز شنبه منابع آگاه اعلام کردند مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا و نیروهای امنیتی این کشور از باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – درخواست کرده اند "مایکل راجرز" – مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا – را برکنار کند.

اوباما در سال 2014، راجرز را برای فعالیت در این سمت انتخاب کرد و به وی ماموریت داد وجهه تخریب شده این نهاد را – پس از افشای برنامه‌های جاسوسی سازمان امنیت ملی به دست ادوارد اسنودن – بازسازی کند.

با این‌حال، منابع آگاه اعلام کرده اند از سال 2014 تاکنون نیز لغزش‌های امنیتی در این نهاد وجود داشته است. اکنون، گفته می‌شود راجرز می‌تواند یکی از کاندیداها برای این سمت در دولت دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – باشد. آژانس امنیت ملی آمریکا بر فعالیت 17 نهاد امنیتی دیگر در این کشور نظارت می‌کند.

روزنامه واشینگتن پست نوشت سفر راجرز به نیویورک برای دیدار با ترامپ بدون اجازه و هماهنگی با دولت، موجب ناراحتی مقامات ارشد دولت اوباما شده است. با این‌حال، پیشنهادها برای برکناری وی، پیش از سفر او برای دیدار با ترامپ نیز ارائه شده بود.

کاخ سفید، وزارت دفاع، آژانس امنیت ملی و دفتر مدیر این آژانس از اظهار نظر درباره این مسئله خودداری کردند. سخنگوی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ نیز به این موضوع واکنشی نشان نداد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۶
به کشورش خیانت کرد او باعث پیروزی ترامپ شد
آخرین اخبار