معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از حضور بیش از هفت هزار زائر پیاده در جاده های ورودی استان خبر داد.

حضور بیش از هفت هزار زائر پیاده در جاده های ورودی خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از مشهد؛ محمد حسن واحدی  گفت: تا امروز بیش از هفت هزار زائر پیاده برای شرکت در مراسم عزاداری ایام 28 صفر المظفر و سالروز شهادت امام رضا علیه السّلام راهی مشهد مقدس هستند.

وی افزود: این زائران در قالب 76 کاروان از استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان و سمنان به سوی مشهد الرضا (ع) در حال حرکت هستند.

واحدی بیان کرد: اغلب این کاروان ها در مبادی ورودی به این استان هستند و ایستگاه های صلواتی نیز همزمان با ورود زائران خدمات دهی خود را آغاز کرده اند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده 260 ایستگاه صلواتی در طول بیش از 800 کیلومتر جاده های اصلی منتهی به مشهد با کمک مردم، خیران و نهادهای مختلف فعال می شوند که تا پایان ماه صفر و سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) به زائران خدمت رسانی کنند.

واحدی خاطر نشان کرد: بسیاری از کاروان های زائران پیاده در مسیرهای نزدیکتر نیز طی روزهای آینده حرکت خود را به سوی مشهد آغاز می کنند و به مرور جمعیت زائران درون استان هم به این تعداد افزوده می شود.

وی افزود: پیش بینی می شود بخشی از زائران کربلا و شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی هم در بازگشت به شهرهای خود به حرم مطهر رضوی مشرف شوند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: پیش بینی می شود دست کم 300 هزار زائر پیاده در ایام پایانی ماه صفر به مشهد الرضا (ع) مشرف شوند.

در مدت مشابه سال گذشته 280 هزار زائر پیاده به مشهد الرضا (ع) مشرف شدند.

انتهای پیام//ف.ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار