ارائه خدمات به زائران اربعینی تا بازگشت همه آنها ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حیاتی  فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به فراهم شدن تمهیدات لازم برای بازگشت زائران گفت: ارائه خدمات به زائران اربعینی در مرز شلمچه تا بازگشت همه آنها ادامه خواهد یافت.

ولی الله حیاتی افزود: موکب داران تا ورود آخرین زائر ایرانی به مرز خدمات دهی خود را ادامه داده و موکبهای خود را جمع نخواهند کرد.

وی استقرار 600 دستگاه اتوبوس برون شهری برای انتقال زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه به عمق کشور را یادآور شد و گفت: برای انتقال زائران و تامین ناوگان عمومی برای تردد هیچ محدودیتی وجود ندارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به در اختیار گذاشتن همه امکانات دستگاه های اجرایی و اردوگاه های راهیان نور شهرستان برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در زمان برگشت افزود: همه امکانات درمانی، بهداشتی و امداد رسانی منطقه در اختیار ستاد اربعین است .

وی معرفی سه استان فارس ، بوشهر و هرمزگان به عنوان استان های معین خرمشهر در ستاد اربعین خبر داد و گفت:علاوه بر این شهرستاهای آبادان، ماهشهر و بهبهان نیز برای پذیرایی از زائران اربعین در موقعیت های مختلف در نزدیکی مرز شلمچه مستقر و به زائران خدمات ارائه می دهند.

وی از کاهش تعداد موکب های حسینی در مرز شلمچه از 250 موکب به تناسب جمعیت وروری خبر داد و گفت: همه موکب های حسینی در شلمچه ساماندهی و شناسنامه دار می شوند و نظارت بهداشتی بر آشپرخانه مرکزی توسط شبکه بهداشت و درمان خرمشهر انجام می شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ایستگاه بهداری موقت در این مرز با ظرفیت 250 تخت بیمارستانی برای بازگشت زائران ایجاد شده و این مرکز قادر است روزانه بیش از یکهزار بیمار را پذیرش کند.

مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به عراق هستند.

مرز شلمچه از مبادی اصلی تردد زائران اربعین حسینی در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.