امسال ۲۸۵ موکب در مرز شلمچه مستقر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛یازع مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آبادان گفت: در ماه محرم امسال، ۲۸۵ موکب در مرز شلمچه مستقر شدند.

مکی یازع درمراسم  تجلیل از خادمین و دست اندرکاران قرارگاه اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی مستقر در چذابه و شلمچه با اشاره به اینکه مرز شلمچه الحمدلله مشکلات کمتری داشت، افزود: از دهم محرم وارد کار شدیم و تمام عزم خود را برای خدمات رسانی به زائران حسینی در مرز چذابه متمرکز کردیم.

وی با اشاره به اینکه حجم کار امسال خیلی افزایش پیدا کرد، گفت: ۲۱۴ تن میوه به صورت کلی توزیع شد. ۵۷ تن چذابه، ۳۲ تن در مهران، ۹۰ تن موکب عراقی و مابقی نیز در مرز شلمچه توزیع شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آبادان افزود: روزانه ۶۰ هزار تن و ۶۵۰ قالب یخ بین مواکب توزیع کردیم. امسال توزیع کپسول گاز را نیز به صورت رایگان بین مواکب انجام دادیم که با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال به سرانجام رسید.

مسئول قرارگاه اسکان و تغذیه اربعین حسینی در پایانه شلمچه خبر داد: در مرز شلمچه چهار نانوایی سیار داشتیم که ۱۶۲ تن آرد هم برای آنها تأمین کردیم.

یازع افزود: ۲۸۵ موکب در مرز شلمچه مستقر شدند و ۶ موکب را دو روز قبل از اربعین مستقر کردیم تا برای بازگشت زائران با مشکلی مواجه نشویم. در این ایام بالغ بر ۱۲۰ هزار زائر خارجی از مرز شلمچه عبور کردند.

وی گفت: امسال بحث امانتداری را در مرز شلمچه راه اندازی کردیم. یک مکان هم برای افراد و یا اموال گمشده اختصاص و بعد از پیدا شدن همراه آن افراد گمشده یا صاحب اموال آنها را تحویل می دادیم.

یازع عنوان کرد: بیشتر تأکید بر ارتقای زیرساخت ها و اسکان بود چون به همه افراد علاقمند به خدمات رسانی اعلام کردیم مسئله تغذیه قاعدتا حل می شود. امسال روزانه قابلیت اسکان ۴۶ هزار زائر را در مرز شلمچه داشتیم.

وی در پایان گفت: سال گذشته بالای ۴۰۰ هزار نفر از مرز شلمچه عبور کردند که این رقم امسال به بالای ۸۰۰ هزار نفر رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.