باند فروش پرندگان مهاجر وحشی در ساری دستگیر و متلاشی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست ساری و میاندورود اعلام کرد : براساس گزارش مردمی ماموران حفاظت محیط زیست ساری با همکاری یگان حفاظت محیط زیست مازندران و نیروی‌های نامحسوس موفق به دستگیری فروشنده دو قطعه قو سیاه از گونه‌های غیر بومی در ساری شدند.

طی تحقیقات انجام شده مشخص شد که دیگر اعضای باند خرید و فروش پرندگان مهاجر در استان گلستان قصد فروش تعداد دیگری پرنده را دارند که با هماهنگی انجام گرفته بین فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست مازندران و یگان حفاظت محیط زیست استان گلستان، ماموران اجرایی توانستند در یک عملیات غافلگیر کننده دو نفر از فروشندگان این پرندگان را دستگیر کنند.

این متخلفان که برخلاف قوانین شکار و صید مبادرت به خرید و فروش غیرمجاز تعداد ۶ قطعه فلامینگو، یک قطعه گیلانشاه و یک قطعه اردک ارده‌ای کرده بودند، مطابق ماده ۱۴ قانون شکار و صید دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

گشت و کنترل مأموران اجرایی حفاظت محیط زیست ساری با هدف نظارت و جلوگیری از عرضه پرندگان وحشی و سایر گونه‌های جانوری به صورت مستمر ادامه داشته و در صورت مشاهده هرگونه عرضه و فروش جانوران وحشی، بدون اخذ مجوز لازم از مراجع ذیصلاح ممنوع است و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار